[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
geen compressie : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 04:29

geen compressie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

geen compressie

Berichtdoor Karaca10 » 10 okt 2008, 07:36

Hallo, vorige week wezen kijken naar een 300TD motor en compressie wezen testen via de gloeibougiegaten.
nu paste de koppelstukjes van de compressiemeter alleen op de eerste cilinder de rest kon ik niet bij om dat de brandstofpomp in de weg zat. nu eenmaal erop gezet gaaf die met pijn en moeite 4 bar aan.
nog een paar pogingen leidden tot hetzelfde.
nog maar eens een keer meten via de verstuivergaten omdat die dan toch beter toegankelijker zijn.
maar hoe zou dit komen, waarom bouwd ie geen compressie op. volgens de verkoper is die motor nog goed. ????
Karaca10
 


Re:geen compressie

Berichtdoor Wiebren240D » 10 okt 2008, 09:17

Hallo Karaca

waarom bouwt de moter geen kompressie op.
mischien een lekke klep.

maar heb je met een warme moter of met een koude moter kompressie gemeten of met een warme moter het hoort met een warme moter.
maar 4 bar is wel heel weinig hoor.
wij deden bij 15 bar al een moter vervangen

maar veel suc6 ik denk een andere moter die van Jantje V8 staat hier op de syte

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:geen compressie

Berichtdoor Govert » 10 okt 2008, 10:49

Je kan ook nog lekkage hebben langs de aansluitingen van de compressiemeter. Als het aansluitstukje voor het gloeibougiegat niet helemaal afdicht, krijg je ook een lage waarde.

Koude of warme motor heeft Wiebren al genoemd, maar een compressiemeting is ook afhankelijk van de toestand van accu en startmotor.

Ik zou denken dat je 4 bar compressie wel zou merken door schudden, roken en diesellucht. Met 4 bar zal er geen diesel verbranden in die cylinder.

Als je de compressiemeting via de verstuivers gaat doen, vergeet geen nieuwe brandplaatjes te plaatsen als je de verstuivers weer inschroeft.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:geen compressie

Berichtdoor JantjeV8 » 10 okt 2008, 12:45

4 bar?? daar draai je hem met de hand al doorheen!!
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:geen compressie

Berichtdoor Toontje » 10 okt 2008, 15:53

hoi hoi
het betreft hier een motor die al gedurende langere tijd op een pallet ligt ik heb die motor gezien
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:geen compressie

Berichtdoor Karaca10 » 10 okt 2008, 19:20

het is inderdaad een losse motor en ik kan hem dus niet warm laten draaien om compressie te testen alleen koud dus.
Karaca10
 


Re:geen compressie

Berichtdoor Wiebren240D » 10 okt 2008, 20:44

Hallo Daar

is die moter al van jou of ga je die moter kopen?

want als ik een moter verkoop zit er altijd een kompressie meeting bij.
en als ik een moter ga koopen eis ik gewoon een kompressie meeting zo niet jammer dan gaat de handel gewoon niet door.

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:geen compressie

Berichtdoor Karaca10 » 10 okt 2008, 21:02

Wiebren, ik ga die motor kopen. staat 320dkm op en zou helemaal niet op mogen zijn.eerder is door de verkoper een compressie test laten voeren door een garagebedrijf die zei dat het OK was. maar OK is onbekend welke druk dat dat is.
ik ga binnenkort via de verstuivergaten proberen te testen. wordt vervolgd.
Karaca10
 


Re:geen compressie

Berichtdoor MajikSimon » 11 okt 2008, 18:47

hmmm wat men hierboven ook al zegt: volgens mij wil een motor helemaal niet starten met 4 bar compressie.

Loopt ie wel?
je kan een motor maximaal enkele minuten laten lopen zonder koeling.. de olie verzorgt in eerste instantie de koeling. Ik zou de compressie nog eens meten, liefst (ook) met een andere meter.
Je kan ook een heel klein beetje olie op de zuiger laten lopen, als de compressie dan hoger is zijn de zuigerveren versleten.De olie dicht dan tijdelijk beter af.Maar ik verwacht dat er ergens iets niet klopt... Hoe zijn die kilometers te bewijzen? Als de motor zowieso niet lopend te zien is (kort)
zou ik hem laten voor wat ie is...

Er zijn zoveel oorzaken mogelijk; klevende zuigerveren, een "vreter",lekke kleppen.
Waarom staat die motor al jaren op een pallet? Is ook vreemd.
Hoeveel metingen heb je met die compressiemeter gedaan? Met andere woorden die is wel betrouwbaar?
kun je niet je compressie meter even testen op iets? Andere auto?

Zowieso zou ik een motor die ik niet draaiend gezien heb lekker laten staan...
Metingen die door anderen zijn gedaan en die OK zouden zijn....tsja mensen kunnen vanalles zeggen.<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/10/11 18:55
MajikSimon
 


Re:geen compressie

Berichtdoor Govert » 12 okt 2008, 10:24

Wel oppassen met olie in de cylinder gieten, want als de compressie wel goed is, dan zal die olie tot ontbranding komen, dan zal je metertje niet tegen kunnen.

De koeling kan je ook aansluiten natuurlijk.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:geen compressie

Berichtdoor MajikSimon » 12 okt 2008, 16:06

tsja moet er maar heel weinig bij doen...niet echt "gieten".
Anders kan je blok kapot gaan door de klap, net zoals wanneer er opeens water in de cilinder komt,
is ook niet samendrukbaar. dan maakt de motor 1 klap en is het daarna over.

Dat het tot ontbranding kwam heb ik nog niet meegemaakt, mede omdat je het niet verstuift..maar goed.

Vergeet het anders maar. ik heb het alleen maar bij een paar benzines gedaan... nog niet bij diesels met een voorkamer...
MajikSimon
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten

cron