Clubgenoten,
Ik heb m'n 230E nu ruim twee maanden. Na de eerste week begon de automaat te slippen in de R-stand. Aanvankelijk was dat alleen bij nat weer of 's morgens vroeg. Na een tijdje rijden ging het dan over dus ik dacht: nouja, beetje vocht. Maar het werd erger en nu is de stand van zaken aldus:
Bij het naar R schakelen voel je niet meteen het schokje waaruit blijkt dat ie achteruit wil. Als je dan gas geeft gaat ie gieren, slippen dus, maar hij gaat wel langzaam achteruit. Wanneer je na het schakelen ca 5 seconden wacht voel je wel een (klein) schokje en dan rijdt de auto achteruit als je rem loslaat. Maar als je gas bij geeft slipt hij weer. Als alles goed warm is na een tijdje rijden gaat het iets beter, maar niet goed.
Harry van KK heeft er een zootje olie uitgehaald want het peil stond veel te hoog. Dat was echter niet de oplossing. De olie zag er goed en schoon uit overigens.
Het bedrijf waar ik de auto heb gekocht had de olie en het filter verwisseld volgens zeggen maar daar ben ik natuurlijk niet bij geweest.
Verdient het aanbeveling de olie en het filter nogmaals te vervangen of duidt deze klacht niet in die richting?
Kan het met onderdruk te maken hebben? (ik lees op dit forum steeds dat alles met onderdruk gaat in deze auto en de cv doet het namelijk ook niet)
Andere suggesties/aanbevelingen/adviezen?
Ben heel benieuwd naar jullie gewaardeerde reacties.
Groeten, Roel