[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
CV: knopjes werken wel, maar deuren niet op slot : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 05:52

CV: knopjes werken wel, maar deuren niet op slot

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

CV: knopjes werken wel, maar deuren niet op slot

Berichtdoor JohanM » 16 okt 2008, 13:21

Hallo 123-ers,
heb vorige week een mooie olijfgroene 230E uit 1982 (ooit geimporteerd uit Dld) op gas gekocht. Rijdt heerlijk, maar er komen nu natuurljk allerlei probleempjes boven. Ik noem ze allemaal maar even, wie weet hebben sommige wel met elkaar te maken:
- centrale deurvergrendeling: knopjes gaan wel omlaag en omhoog, maar achterdeuren gaan niet op slot
- temperatuurmeter werkt niet, wijzertje helemaal onderaan
- binnenverlichting reageert niet op openen en sluiten van deuren
- achterruitverwarming doet het niet (lijkt het, schakelaar brandt wel maar komt beetje terug)
(en een beetje nattigheid in de kofferbak en de hendel voor het openen van de motorkap voelde ook vochtig, zo leek het)

Belangrijkste is voor mij nu het kunnen sluiten van de achterdeuren (voor de elektrica maak ik wel een aparte post aan).
Wie kan mij zeggen hoe het komt dat wel de knopjes op en neer gaan bij openen en sluiten met sleutel van bestuurdersportier, maar dat dan niet het slot mee gaat? En wat er aan te doen? Bedankt alvast!<br><br>Post edited by: johanm, at: 2008/10/16 13:22
JohanM
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1977
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re:CV: knopjes werken wel, maar deuren niet op slot

Berichtdoor JantjeV8 » 16 okt 2008, 22:27

Deurpaneel er af halen, stangetjes weer vastmaken, deurpaneel er weer op. Dat lijkt het meest waarschijnlijke. Wel kijken waarom de stangetjes zijn los geraakt.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee

Re:CV: knopjes werken wel, maar deuren niet op slo

Berichtdoor JohanM » 23 okt 2008, 13:54

Ha, dat was het inderdaad. Met behulp van beschrijving op http://w123club.nl/component/option,com ... 8/catid,9/
de bekleding er afgehaald en nu werkt het weer (voldoende iig, het knopje komt niet helemaal omhoog door tegendruk van de cv - die het verder nauwelijks doet overigens ;). Stangetje zal wel losgekomen zijn bij voorbereiding voor de spuiter oid. was ook beetje krom, weer teruggebogen.
De auto kan gelukkig nu weer op slot.
Bedankt!<br><br>Post edited by: johanm, at: 2008/10/23 13:56
JohanM
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor maas0024 » 23 okt 2008, 14:26

die achterruitverwarming-schakelaar (scrabble :P) komt altijd terug naar het midden. het is namelijk geen schakelaar, maar een drukknop.
misschien zeg ik het niet goed, maar daar bedoel ik mee dat hij wel het relais schakelt, maar zelf gewoon terug naar de beginstand gaat.

dit is handig, want als jij het contact uit en aan zet, dan staat de achterruitverwarming weer uit. hij staat dus niet onnodig aan.

heb je je achterruitverwarming al gecontroleerd? kan makkelijk door even de spanning te meten op de aansluitingen aan de achterruit.

groetjes, peter
maas0024

Berichtdoor agavengroen » 24 okt 2008, 11:17

wat betreft de temp.meter. Bij mij was de sensor kapot. De sensor zit boven op het thermostaathuis.
Je kunt 'm testen door het stekkertje even door te verbinden en te kijken of de wijzer dan wel uitslaat. (contact aan natuurlijk) Sensor kostte iets van 20 euro bij de dealer dacht ik.
agavengroen

Berichtdoor JohanM » 02 nov 2008, 22:16

- ik dacht dat ik al gereageerd had, maar ik zag niets...-

hallo Peter / maas 024,
bedankt voor je reactie. Maarruh, ik was een betje te snel, de achterruitverwarming blijkt het toch wel te doen....<br><br>Post edited by: johanm, at: 2008/11/02 21:20
JohanM
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor JohanM » 02 nov 2008, 22:22

Hallo agavengroen,
wat betreft de temperatuurmeter / sensor:
ik zie in de buurt van de thermostaat 3 'stekkertjes' waarvan er 2 aan dezelfde draad (heb helaas geen fototoestel bij de hand)
zit ie er echt boven op? en hoe ziet het stekkertje eruit?
heb al gezocht op het forum en in de WIS en olyslager cd's maar kan geen afbeelding vinden.
en stel dat ik het vind, is het dan makkelijk van buitenaf te vervangen of moet het thermostaathuis open?

- ik zag wel dat bij het kontakt aanzeten de temperaturmeter wel iets reageert door iets naar boven los te komen van de laagste stand -

alvast bedankt,
johan<br><br>Post edited by: johanm, at: 2008/11/02 22:06
JohanM
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek