Heren,
Vandaag was Niek, of te wel SGT Peppers volgens afspraak in Waarland. Na de gebruikelijke kennismaking en de daar bij behorende koffie met het mee gebrachte lekkers, een blik op en onder de auto geworpen.
Niek had voor vandaag in ieder geval het vervangen van de koelvloeistof, motorolie en oliefilter en het luchtfilter op het programma staan. Luchtfilterhuis geopend, zit geen filterelement in! Daarna eerst begonnen met het aftappen van de vloeistoffen. Toen dit eenmaal liep, de lamp gepakt een het chassis eens grondig bekenen. Niek was inmiddels al een beetje gereserveerder geworden naar aanleiding van onze reacties op zijn geplaatste foto's.
Helaas werd dit bevestigd na een rondgang langs de auto.
Scharnierbakken verrot, hierdoor was het water naar binnen gelopen, dus onder de matten alles zeiknat met de nodige door geroeste plekken, zowel links- als rechtsvoor. Linker- en rechterzijde de eerste twintig centimeter bovenzijde kokerbalk gaar verrot. Beginnende gaten onder het akkuframe. De bevestiging van de bestuurdersstoel aan de achterzijde is helemaal weggerot, waarschijnlijk heeft daar eens een bodem gezeten. Eigenlijk overal waar je op de vloerbedekking drukte kwam er water onder vandaan. Kriksteunen aan de bestuurderszijde nog netjes, maar waar de afwatering van de kokerbalk zit een groot gapend gat. Alle portieren aan de onderzijde gaar verrot. De kriksteunen aan de bijrijderskant verrot, meerdere beginnende gaten aan onderzijde kokerbalken. Bodem zelf op een aantal plaatsen reeds voorzien van grote gaten. De uitlaat was een samenbaksel van weet ik veel hoeveel stukjes en beetjes, waarbij ik sterk twijfel aan de dichtheid hiervan. Motorkap aan voorzijde gaar verrot, linker- en rechtervoorspatbord verrot, dorpelkoppen zwaar aangetast. Banden vertonen droogtescheuren. Ik zal ongetwijfeld nog wat vergeten zijn op te sommen, maar dit heeft Niek doen besluiten afscheid te nemen van deze onlangs aangeschafte ambulance. Economisch niet verantwoord om hier nog geld aan te spenderen, gelukkig ook nog geen emotionele band met de auto, wat het besluit makkelijker maakt.
Jaap
<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/10/21 20:15