MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 03:55

richtingaanwijzer en ruitenwisser

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

richtingaanwijzer en ruitenwisser

Berichtdoor bluemoon me » 15 okt 2008, 18:52

Zoals de meeste leden weten ben ik een totaal leek op het gebied van stroom en bedrading.En nu mijn 240D weer voorzien is van een andere motor kan mijn blijdschap niet op . Maar ik zit nog met een ouder euvel en dat is. Wanneer ik de rechting aanwijzer aanzet naar links, gaat ook de ruitenwisser aan.Handig als het regent ,maar oervervelend als je erop gaat letten en ieder keer de wisser moet stop zetten door de knop tegen de nulstand vast te houden.
Wat kun je er aan doen?

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Re:richtingaanwijzer en ruitenwisser

Berichtdoor Starcruiser » 20 okt 2008, 12:06

Haal het ding eruit (elders kan je lezen hoe dat moet) en controleer heel goed de contactpuntjes. In jouw geval kan het bijna niet anders of er is een vals contact: de draadjes van de kabelboom zitten nl. gesoldeerd aan de contactpunten. Soms gaat zo'n draadje een beetje los en dan kan het draadje contact maken met een ander puntje.
Het opnieuw vastsolderen is een heel precies karweitje.

Laatste tip: bij het opnieuw installeren van de hendel heel voorzichtig zijn met de kabelboom, omdat juist dat het moment is dat contactjes los kunnen gaan.
Starcruiser

Keer terug naar Techniek