door MajikSimon » 20 okt 2008, 14:16
Tsa de praatjes over haalt makkelijk de miljoen ( zoals in de advertentie)zou ik maar niet geloven...verkoperpraat.
Als er een beetje getrapt wordt met een wagen kan ie ook bij ca 3 ton al op/ beyond repair zijn... ook een mb W123 diesel.....
Bedenk je zit op een liefhebbersforum; natuurlijk krijg je antwoorden in de trant van ze gaan eindeloos mee, maakt allemaal niet uit, km doen er niet toe etc..
Hier zie je ook wagens met hoge km standen, gekocht door mensen die er verstand van hebben, en er zuinig op zijn en hem goed onderhouden. Jij hebt daarentegen te maken met een handelaar. Niet iedereen onderhoudt dat ding, of rijdt hem netjes warm.
De km zeggen eigenlijk niks, hoe is er mee omgegaan, hoe is het onderhoud geweest daar gaat het om.
Laat de auto keuren en de compressie meten. Die 2 dingen zijn onontbeerlijk..
ALs geld een issue is, en dat is het voor mij eigenlijk ook altijd: het is niet slim een auto te kopen....tot aan de max van je budget.
Deze dingen daar is regelmatig iets groots mis mee...en dan ben je zo 1000 a 2000 euro verder als je dat moet laten doen. ( veel lassen, kardan en/ of bakproblemen)
Dus 1 onderhoudshistorie
2 keuren
3 i.i.g. compressie meten.
voor mij persoonlijk doen de km er ook niet meer toe...je kunt eigenlijk zeggen dat de km stand belangrijker is voor de verkopers dan voor de koper. Een slimme koper staart zich niet blind op de km stand maar let ook op heel andere dingen. ik zou zo'n auto alleen gaan bekijken met iemand die er verstand van heeft of hem anders laten keuren ( klasse klassiek?) MET compressiemeting.
Wat ik schrijf doet geen afbreuk aan het feit dat er hier verschillende leden zijn met hoge km standen zonder problemen..maar zie dat in de context van liefhebbers.
Verder zegt de prijs van de auto helaas weinig tot niets over de kwaliteit en staat van de auto.
Ik zou niet teveel uitgeven als je aan een budget zit....hou rekening met onverwachte kosten.
succes......<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/10/20 14:32