[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Tweedehands trekhaak : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 05:23

Tweedehands trekhaak

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Tweedehands trekhaak

Berichtdoor W123liefhebber » 21 okt 2008, 21:35

Ik heb op marktplaats een tweedehands trekhaak gekocht. Volgens de verkoper gewoon vastmaken aan de 4 bevestigingspunten waar de achterbumper mee vast zit, de bumper weer vastmaken aan de beugels die op de trekhaakbalk zitten en klaar is kees. Is het echt zo simpel? Moet er niet ergens iets verstevigd worden? Bijvoorbeeld in de kofferbak oid?
Graag advies.
De trekhaak is gewoon een kogel aan een balk gemonteerd die in z'n geheel achter de bumper komt te zitten.
W123liefhebber

Re:Tweedehands trekhaak

Berichtdoor Brijn » 21 okt 2008, 21:49

Ik heb alleen ervaring met de trekhaak van een T model en daarbij horen wel degelijk twee versterkingsijzers die in de lengterichting van de auto in de chassisbalken gestoken worden. Je ziet op eBay vaker trekhaken ZONDER die dingen dan MET, verkopers hebben denk ik geen idee dat ze incomplete trekhaken aanbieden, dat ze die ijzers ook nog uit de balken moeten vissen. Ik wil je niet verontrusten maar de kans dat je een incomplete trekhaak hebt gekocht is groot.

Suc6, Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor W123liefhebber » 21 okt 2008, 21:51

Gelukkig heb ik er maar 20 euries voor betaald...
W123liefhebber

Berichtdoor jan280CE » 21 okt 2008, 21:52

zo ziet een (complete) trekhaak van een sedan uit.

jan280CE

Berichtdoor Brijn » 21 okt 2008, 21:58

Ik heb het nog even nagekeken op http://tinyurl.com/6c9kl9 en ook de sedan heeft van die versterkingen, kijk maar naar de illustraties.
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor W123liefhebber » 21 okt 2008, 22:12

Mijn trekhaak is dus gewoon een ronde buis die achter de bumper komt te zitten en bevestigd wordt aan de 4 bevestigingspunten waarmee de bumper aan de auto is gemonteerd. Ik moet dus twee versterkingsbalkjes hebben die in de kofferbak gemonteerd worden in of langs de draagbalken die links en rechts van de reservewielbak lopen. Als iemand die soms nog heeft liggen.....
W123liefhebber

Berichtdoor Markparket » 21 okt 2008, 23:31

Hoho W123liefhebber...

Niet zomaar onderdelen van een trekhaak gaan koppelen hoor!

Er bestaan meer merken en onderling verschillende systemen.

Lijkt me niet echt een veilig idee!

Mijn tip: koop gewoon een splinternieuwe, kost echt niet zo veel. Er is op het forum al genoeg over geschreven.

Succes!
Markparket

Berichtdoor Toontje » 22 okt 2008, 06:35

hoi hoi
kijk maar hier dan zie je hoe simpel het is
http://w123club.nl/component/option,com ... 1/catid,9/
groetjes toontje
groep zeeland

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Bogent » 22 okt 2008, 09:07

Ik heb ook zo'n balk in de schuur staan is dus niet compleet ze denken dat als ze die balk eraf schroeven de complete trekhaak er onderuit te hebben. Is dus niet zo de lengte verstevigingen horen er echt bij.
Ik moet nog eens kijken of ik die lengte verstevigingen ergens kan laten maken om hem weer compleet te krijgen.
Bogent

Keer terug naar Techniek