door JantjeV8 » 23 okt 2008, 07:37
Aiaiai, wat zonde, 6 km te ver gereden. Had je bij de blauwe walm de vluchtstrook opgezocht dan had het met een nieuwe pakkingset en een zaterdag werk opgelost geweest.
Je motor heeft de meeste olie ondertussen opgedronken en uitgespuugd. Het geratel zal van je hoofdlagers en drijfstanglagers afkomen, die lopen nu droog of hooguit met nog wat spatsmering. Die lagers hebben nog een laagje Babbits, een soort soldeertin, een dun zachtlaagje wat op het lager loopvlak zit. Dat laagje zorgt eigenlijk voor de allereerste smering bij een koude start en het laagje zorgt voor ervoor dat hele kleine vuildeeltjes in die zachte laag gedrukt word.
Eigenlijk kun je nu de overlevingsdrang van de Mercedes blokken ervaren. De olie ligt er uit, het zaakje ratelt en heeft een flinke optater gehad, maar opgeven doet ie niet. Vele andere merken hadden het al direct opgegeven.
In elk geval geloof ik niet dat je met een koprevisie er bent, volg de eerdere adviezen maar eens op.