[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Even in de koffer gekeken.... : Carrosserie & Exterieur - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 18:29

Even in de koffer gekeken....

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor henklith » 22 okt 2008, 23:09

Hoi Rick ja ik bedoel inderdaad stijk kit, onze benzjes zijn er rijkelijk mee behandeld :o)) van fabriekswege al.
Je hebt het geloof ik in een paar kleuren, in elk geval in wit en zwart.
Eigenlijk zijn er veel te veel producten he je ziet door het bos de bomen niet meer, laat staan de struiken :o)
Iedereen zweert ook een beetje bij zijn eigen producten, wat wel begrijpelijk is, je leert op een gegeven moment alle positieve en negatieve eigenschappen van een bepaald product kennen.
RX5 vindt ik persoonlijk een top product, het is zo dun als water, en loopt in alle kieren en (excusee le mot) reten.
Na een dag wordt het keihard, en sluit de lucht goed af van het metaal.
Je moet dan ook niet meet schuren, maar het afwerken met RX10, wat minder vloeibaar is, maar weer meer bestand is tegen stoten.
Nadeel is dat je dus twee bewerkingen moet uitvoeren, zelfs 3, omdat het het aanbeveling verdient om tussen de laag RX5 en RX10 nog een laag aan te brengen van half RX5 en RX10.
Groet, henk
henklith
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor JantjeV8 » 23 okt 2008, 13:03

Unterbodenschutz van 3M, Motip en Tectyl (is ook een merknaam) zijn ook in spuitbussen verkrijgbaar voor diegene zonder compressor. Kleur sowieso in zwart en grijs, beiden overspuitbaar. Bij iedere automaterialenzaak standaard verkrijgbaar.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor henklith » 23 okt 2008, 15:34

Klopt Jan, maar met een spuitbus ben je ook veel duurder uit dan met kwasten.
Bovendien maak je de omgeving met een spuitbus ook vaak vies, of je moet heel goed afdekken, maar dan ben je zeker voor kleine stukjes met een kwast veel sneller.
Ander nadeel van die spuitbussen is dat ze na een tijdje niet meer bruikbaar zijn , omdat het spuitgaatje toch dicht is gaan zitten, ondanks dat je hem keurig opz'n kop hebt laten leeg spuiten.
henklith
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:00

Zo, het is weer zaterdagen het weer is goed. Kan ik weer verder met de vieze plek op het spatbord. Vandaag even plamuren. Ik heb Semrick even gevraagd en het maakte volgens hem niet veel uit of je eerst grondverft en dan plamuurt of andersom, dus ga ik vandaag alle plekken maar plamuren.

blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:01

En van voren het is al een beetje geschuurd met grof.......

blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:03

Zoals je ziet was het gat van de antenne ook al aan het roesten......Zo nu met korrelgrootte 240 verder schuren:
blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:05

Weer geen foto dus.....

blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:07

En nog even erlangs kijken....

blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:08

Ook de andere kant moet er aan geloven....

blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:11

De onderkant laat ik gewoon in de tectyl. Even het lasnaadje weer netjes vrijmaken en nu de andere kant maar weer in de primer zetten...Kijken of ik alle oneffenheden er uit heb (zal wel niet in één keer)

blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:12

afplakken en.....

blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:15

Zoals je ziet nog een heel kleine oneffenheid achter. Die schuur ik er volgende week wel weer uit en dan maar nog een keer primer er overheen. Op zich ziet het er al een stuk strakker uit dan eerst.

blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 25 okt 2008, 21:17

Zo, nu de lampjes er weer in en de sierstrip, anders kan ik niet eens rijden. En dat wil ik vandaag echt wel nog even. Ik heb overigens al 335 km gereden en de benzinemeter staat ergens halverwege tussen halfvol en kwartvol. Volgens mij rijd ik dan in ieder geval al zuiniger dan 1 op 5.....

blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor Semrick » 27 okt 2008, 11:05

Kijk Lex dat ziet er weer goed uit.
Al heeft mijn ervaring geleerd dat je denkt dat het super glad is en dan ga je er met de kleur overheen en dan blijkt het toch tegen te vallen.

Ik heb nog wel een andere tip voor je.
Als je voor het spuiten gaat afplakken doe dit dan niet met van die strakke lijnen. Dus het afplaktape vlak langs het te spuiten stuk. Je krijgt daar van die vervelende overgangen van die je weer eindeloos moet schuren.
Beter is om het papier te laten bollen zodat er spuitneven onder kan.
Je krijgt dan hele mooie vloeiende overgangen die je makkelijk kunt schuren. En in de kleurlak even polijsten en je ziet het bijna niet.

De methode zal ik kort proberen uit te leggen. Je plakt de tape ruim boven het te spuiten vlak. Dan plakje jet het papier op de tape vast zodat het over het te spuiten vlak valt. En dan sla je de krant terug naar boven en plat deze daar vast.
Zodoende krijg je een ruimte waar nog spuitnevel onder kan.
Misschien begrijp je niet helemaal wat ik bedoel maar maakt onderstaande foto het een beetje duidelijker.

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 27 okt 2008, 22:13

Hoi Semrick,

Bedankt voor de tip. Jij hebt er wel een heleboel...

Deze laag primer gaat er er toch weer bijna helemaal af (behalve dan de stukjes bij de oneffeneheden) dus die rand is er straks niet meer. Als alle oneffenheid er uit is ben ik van plan om het hele achterspatbord in de primer te zetten en dan zal ik inderdaaad die omgekeerde krant er op zetten.

Ik vraag me wel af hoe het dan moet met de afstand tussen de primer en de echte kleurlak. Moet ik daar ongeveer rondom één centimeter tussen houden (dus het vlak van de kleurlak overal één centimeter groter dan de primer)? Anders ga je de kleurlak poetsen en dan komt bij de rand het grijs van de primer er weer onder vandaan....Enig idee hoe dat moet?

Groet,

Lex
blok_lex
 


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor Semrick » 27 okt 2008, 22:27

Het is de bedoeling dat de primer de geplamuurde omgeving bedekt en inderdaad ook nog een klein randje er om heen. Als je dat dan mooi uitwaaierd met de omgekeerde krantmethode en daarna even waterproof schuren en vervolgens een net iets ruimere omgeving afplakken en met kleurlak uitwaaieren. Dan komt het helemaal goed.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor JantjeV8 » 28 okt 2008, 21:31

Lex, spuit je hele achter scherm. Dus vanaf de deursponning tot achter de achterbumper en de naad van het kofferdeksel. Dat geeft het minst kans op kleurverschil. Als je lak niet helemaal lekker vloeit kun je alsnog het hele deel polijsten naderhand. Doe je alleen de geprimerde plekken met een randje er omheen wordt het gegarandeerd een lappendeken.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor Toontje » 29 okt 2008, 07:17

hoi hoi
ja das mijn idee ook gewoon het hele scherm spuiten maar ja wie ben ik een ieder zijn keus
groetjes toontje groep zeeland

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Even in de koffer gekeken....

Berichtdoor blok_lex » 30 okt 2008, 22:33

Ik denk dat ik toch maar het hele scherm ga spuiten. Ik hoop alleen dat ik genoeg verf heb, ik moet namelijk ook nog een heel voorspatbord doen en ik heb maar een halve liter. Moet natuurlijk nog een vierde deel harder bij.

Voorlopig wordt het toch niks. Eerst is het k.t-weer (veel te koud en te nat: ik moet het spuitwerk allemaal buiten doen) en daarna gaan we verbouwen. De komende maand ben ik er dus even geestelijk niet en ik denk ook niet op het forum. Het wordt echt een mega puinhoop hier. Er komt ook nog een stuk bij de garage aan en de hele werkbank met alle gereedschap, kasten, potjes, doosjes, planken, motoren, fietsen, grasmaaier, etc.: moet allemaal tijdelijk weg (hele fijne klus wordt dat).

Maar goed als ik weer verder ga zien jullie het wel.....

Nog bedankt voor alle goede raad!

Groet,

Lex
blok_lex
 

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten