Hallo,
Ik vind dat de versnellingspook van mijn 5-bak te veel weerstand geeft als ik hem vanuit de neutraalstand naar links beweeg om hem in de 1 of 2 te zetten. Vandaag hoorde ik zelfs 1x een klein knerpend geluidje, dus vandaar nu direct deze post.
Van voor naar achter en v.v., dus van 1 naar 2 naar 3 naar 4 gaat perfect, kan met 1 vinger. Daardoor denk ik dat de schakelstangetjes onderling wel goed staan. Als ik het goed begrijp wordt er bij het naar links bewegen van de pook alleen een as gedraaid, en pas als de versnelling gekozen wordt komen de schakelstangetjes in actie.
Kan iemand mij, liefst met een foto of afbeelding, uitleggen waar het probleem zou kunnen zitten? Is dat eenvoudig op te lossen (smeren) of moet dan de hele boel uit elkaar?
De versnellingsbakolie is vers, is er door MB ingestoken, en recent gecontroleerd dat er voldoende in zit, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Ook is het de origineel geleverde bak (gecheckt op nummer).
Wederom bij voorbaat dank en geniet van de Benz deze zomer!
Bij de weg, ben weer een weekendje met de Benz op pad geweest, de bergen in, zal binnenkort nog wat fotootjes posten.