[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 16

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 jan 2025, 15:50

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 19 okt 2008, 00:43

Het oordeel was gevallen!!
Unamiem besloten dat opknappen zinloos is, er moet simpelweg teveel aan gebeuren.

Niek weet dat als er een volgende Benz bekeken gaat worden, er iemand met redelijk kennis van zaken mee mag!

Groet,

Jaap

JaapW114

Berichtdoor bartolo66 » 19 okt 2008, 01:29

Da's zuur! Maar gelukkig nog geen geld uitgegeven aan reparaties.
bartolo66

Berichtdoor JaapW114 » 19 okt 2008, 07:16

Dat is ook de reden dat Niek naar Waarland gekomen is, om ook de onderkant en de andere beruchte plekken eens goed te bekijken, samen met iemand die al meerdere W123's gezien heeft.
Inderdaad het enige goede aan deze zaak is dat de auto niet al teveel gekost heeft, de motor op zich goed loopt en de automaat soepel schakelt en er nog geen plaatwerk of andere delen bestelt zijn om met een eigenlijk zinloze reparatie te beginnen. Maar het blijft zonde van het geld wat al is uitgegeven.

Toch onvoorstelbaar dat er in april nog een nieuwe APK is afgegeven!

Jaap
JaapW114

Berichtdoor bartolo66 » 19 okt 2008, 10:13

Goede actie.
Vaak worden tekortkomingen die bij de APK over het hoofd zijn gezien afgedaan als "momentopname" maar dit zijn jarenlange processen.
Feit is dus dat het sommige lukt om dit soort voertuigen nog door de APK te krijgen. APK zegt dus geen drol!

Vandaag of morgen wordt er weer aandacht aan dit soort zaken gegeven en dan kunnen we de oldtimers weer jaarlijks gaan keuren, let maar op.

Bart
bartolo66

Berichtdoor JaapW114 » 19 okt 2008, 10:37

Bart,

Daar ben ik ook bang voor. Maar ik gebruik mijn auto dagelijks, bijna 250 kilometer per dag. Ik wil graag weten dat ik ook weer rijdend thuis kom, dus alles moet gewoon goed zijn. Mijne is zeker niet mooi, maar wel goed. Komt uit California, dat scheelt natuurlijk ook een hoop. Ook kan ik altijd droog sleutelen en heb altijd de beschikking over een smeerkuil. Maar wie wil er rond rijden in een wagen waarvan je weet dat de kokerbalken rot zijn, stoel bevestiging bijna weggerot is, droogtescheuren in de banden, meerdere grote gaten in de bodem en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik was vorige week met de Renault Twingo nog voor de APK, ik loop altijd mee, deze keer een monteur van net 20 jaar, maar ik moet eerlijk zeggen, alles werd bekeken, waar hij twijfelde vroeg hij een collega. Resultaat het wiellager links voor moest vervangen worden, ze weten daar dat ik alles zelf doe, dus auto weer mee naar huis, lager gehaald en de volgende dag was ik er weer, goedgekeurd.
Nu hebben de meeste garages er een hekel aan als je mee loopt, maar hier is dat nooit een probleem.

Wat ik wel weet is dat als er een steekproef komt, er zwaarder gekeken wordt naar administratieve punten dan naar technische punten. Papieren niet in orde, chassisnummer niet goed leesbaar of keurmeester niet aanwezig tikt aardig aan in de minpunten. Dat zijn ook geen punten van discussie, een lampje wat het niet doet, kon het daarvoor nog wel gedaan hebben.

Nu zijn rotte plekken ook niet iets wat in de maximaal anderhalf uur die je moet wachten ontstaan. Maar net wat Niek al zegt, beetje weggewerkt. Maar de gemiddelde auto die gekeurd moet worden zal nieuwer en waarschijnlijk beter zijn dan onze Benzen, weet zo'n ventje veel waar hij op moet letten. Ook ik kom ierdere keer weer narigheid tegen op plekken waar je het eigenlijk niet verwacht. Haal voor de grap maar eens een spatbord weg, bij negen van de tien clubleden vergaat het lachen je echt wel. Daarom heb ik ook wat moeite met de term roestvrij. Of je moet erbij zetten, alle in het zicht zittende delen zijn roestvrij. Laatst nog een W115 gesloopt, dus helemaal leeg gehaald, dan weet je helemaal niet wat je ziet.

groet,

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/10/19 10:46
JaapW114

Berichtdoor Harmen » 19 okt 2008, 18:35

aha, foto's gevonden!!!

toch handig als je als leek, nieuweling, van te voren al aanmeld bij een club als je denkt een bepaalde oude auto te willen gaan aanschaffen! zeker hier zijn er genoeg mensen die je echt met daden, kijken en meegaan, willen helpen!

eigenlijk een grote schande dat zo'n wagen als deze nog verkocht is, lijkt me grote oplichterij.... al zegt de verkoper uiteraard: 'voor deze prijs had je geen betere auto kunnen krijgen of verwachten'. Je zal maar een duurdere auto hebben gekocht en erachter komen dat hij echt zijn geld waard is! pfff
Harmen

Berichtdoor Markparket » 19 okt 2008, 23:25

@Jaap:

Fijn dat je de auto voor Niek hebt bekeken en hem voor enorme kosten hebt kunnen besparen! Top!

@Niek:

Ik vind het echt heel sneu voor je, maar ik heb begrepen dat je er niet teveel voor betaald hebt?

De motor en automaatbak hebben zeker nog een aardige waarde. Verder zijn er nog wel meer delen die een zekere waarde hebben.

Ik zou het ontmantelen van de auto en in delen verkopen zeker overwegen...

Sterkte ermee!
Markparket

Berichtdoor henklith » 19 okt 2008, 23:51

Niek, Zal ik voor volgend jaar een prominente plaats op de onderdelendag voor je vrij houden ?

En weet je wat het is man,,, als je je geld naar de beurs had gebracht, had het nu ook maar de helft waard geweest :o((

Maar goed, hou gevoel voor humor he :o))
Groet, henk.
henklith

Berichtdoor Toontje » 20 okt 2008, 06:58

hoi hoi
Jammer hoor is weer een niet dagelijks model wat weg gaat je kan er eenhalf jaartje en paar duizend euro aan besteden dan is die weer wel rijdbaar .
ow en die apk die td waar ik aan bezig ben was ook net apk gekeurt dus en dat terwijl ze bij mijn witte moeilijk deden over een kentekenplaat wie beweegbaar was tssssssss

maar vraagje wat ga je nu met die Benz doen niek
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 21 okt 2008, 20:12

Heren,

Niek gaat zeer waarschijnlijk toch de uitdaging aan en wil hem opknappen. Kan over een garage beschikken en een oom die het laswerk voor het wil doen. Zelf vind ik het een heel nobel streven, waarbij ik hoop dat Niek zich heel goed realiseerd waar hij aan begint. Niet alleen op financieel gebied, maar zeker wat uren betreft. Wat we gezien hebben was niet best, maar wat we nog niet gezien hebben, ik denk dat meerdere dat kunnen beamen, zal ronduit schokkend zijn. Ik denk niet dat je er met 1.000 uur werk bent.

Verder is er nog één steekas direkt aan vervangen toe, die heeft ongelofelijk veel speling, het differentieel is van het type 3.92, maar volgens mij zou een 300D een type 3.46 moeten hebben.

De restauratie zal redelijk dichtbij Waarland plaatsvinden, uiteraard kom ik dan wel even buurten, want als dit tot een goed einde komt, is veel mogelijk.

Niek succes,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Govert » 06 nov 2008, 23:08

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:56
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor SgtPeppers » 06 nov 2008, 23:17

@Jaap: jeetje, ik zie dit nu pas...
Ben nog steeds aan het overwegen, vooral omdat ik heb toch ook makkelijk weer kwijt kan, maar het ook zonde vind omdat het gewoon een toffe bak is.

Veel plezier zaterdag in Waarland voor degenen die gaan, had er graag bij geweest maar helaas ik heb andere dingen te doen.<br><br>Post edited by: sgtpeppers, at: 2008/11/06 22:18
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor JaapW114 » 07 nov 2008, 00:07

Govert,

Dat is prima.
Ik zal je even een mail sturen met gegevens.

gret,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 07 nov 2008, 00:26

Hallo Niek,

Dat is het probleem, een toffe bak, maar ook een toffe bak met heel erg veel werk, maar dat brengt ook de nodige kosten met zich mee. Ik ben bang dat je vol goede moed start en na verloop van tijd toch door de bomen het bos niet meer ziet en dan alsnog strand. Vooral omdat je voor het laswerk afhankelijk bent van een familielid en zijn garage, ik kan mij voorstellen dat hij het ook eens zat is.

Maar het is een beslissing die alleen jij kan nemen.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Wiebren240D » 07 nov 2008, 00:44

Hallo Allemaal

ik heb even met Piet Paulusma gesproken.
en het word aanstaande zaterdag heel mooi weer in Waarland.

ik zie het zaterdag wel wat voor karwei erop mij staat te wachten

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor JaapW114 » 07 nov 2008, 00:55

Wiebren,

Het is volgens mij altijd mooi weer in Waarland. Ik kan mij de laatste paar keer nog goed herinneren, dat was zweten toen. Maar mocht het toch minder mooi weer zijn, de kachel kan aan!

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Citrobenz » 07 nov 2008, 10:35

Als het mooi weer is zaterdag kan hij mooi je tuin winterklaar maken Jaap ;)
Is eens een ander klusje, thuis heeft hij ook niet veel te tuinieren.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor JaapW114 » 07 nov 2008, 16:37

Henk,

Onze tuin is het gehele jaar door winterklaar. Een grote volieré en de rest erg veel stenen en aan de zijkant een paar kleine borders. Maar gelukkig vindt mijn vriendin tuinieren leuk.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/11/07 18:30
JaapW114

Berichtdoor Citrobenz » 07 nov 2008, 19:25

Ja dan houdt het op he, wie weet wat voor verborgen talenten je bij Wiebren had ontdekt ;)
Maar ja je moet je vriendin haar hobby ook niet afpakken.....

goed weekend
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor JaapW114 » 07 nov 2008, 19:33

Henk,

Misschien is het beter om die talenten bij Wiebren verborgen te houden. Met zijn ontdekte talenten ben ik tevreden. Staat hij morgen ineens op pumps met panty's aan in Waarland, het zal je toch gebeuren.

Goed weekeind
JaapW114

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek