door JaapW114 » 19 okt 2008, 10:37
Bart,
Daar ben ik ook bang voor. Maar ik gebruik mijn auto dagelijks, bijna 250 kilometer per dag. Ik wil graag weten dat ik ook weer rijdend thuis kom, dus alles moet gewoon goed zijn. Mijne is zeker niet mooi, maar wel goed. Komt uit California, dat scheelt natuurlijk ook een hoop. Ook kan ik altijd droog sleutelen en heb altijd de beschikking over een smeerkuil. Maar wie wil er rond rijden in een wagen waarvan je weet dat de kokerbalken rot zijn, stoel bevestiging bijna weggerot is, droogtescheuren in de banden, meerdere grote gaten in de bodem en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik was vorige week met de Renault Twingo nog voor de APK, ik loop altijd mee, deze keer een monteur van net 20 jaar, maar ik moet eerlijk zeggen, alles werd bekeken, waar hij twijfelde vroeg hij een collega. Resultaat het wiellager links voor moest vervangen worden, ze weten daar dat ik alles zelf doe, dus auto weer mee naar huis, lager gehaald en de volgende dag was ik er weer, goedgekeurd.
Nu hebben de meeste garages er een hekel aan als je mee loopt, maar hier is dat nooit een probleem.
Wat ik wel weet is dat als er een steekproef komt, er zwaarder gekeken wordt naar administratieve punten dan naar technische punten. Papieren niet in orde, chassisnummer niet goed leesbaar of keurmeester niet aanwezig tikt aardig aan in de minpunten. Dat zijn ook geen punten van discussie, een lampje wat het niet doet, kon het daarvoor nog wel gedaan hebben.
Nu zijn rotte plekken ook niet iets wat in de maximaal anderhalf uur die je moet wachten ontstaan. Maar net wat Niek al zegt, beetje weggewerkt. Maar de gemiddelde auto die gekeurd moet worden zal nieuwer en waarschijnlijk beter zijn dan onze Benzen, weet zo'n ventje veel waar hij op moet letten. Ook ik kom ierdere keer weer narigheid tegen op plekken waar je het eigenlijk niet verwacht. Haal voor de grap maar eens een spatbord weg, bij negen van de tien clubleden vergaat het lachen je echt wel. Daarom heb ik ook wat moeite met de term roestvrij. Of je moet erbij zetten, alle in het zicht zittende delen zijn roestvrij. Laatst nog een W115 gesloopt, dus helemaal leeg gehaald, dan weet je helemaal niet wat je ziet.
groet,
Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/10/19 10:46