[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 17

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 jan 2025, 15:51

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 07 nov 2008, 19:40

Hallo Jaap

wij komen morgen gewoon zo Sander en ik zijn.

moet ik nog wat meenemen?

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 08 nov 2008, 20:55

Hallo Allemaal

het was vandaag weer een gezellige en nuttige dag.
en vooral de suasijzen broodjes van Jacob waren lekker.
en toen het brood en met allerlei lekkers erop van Jaap zelf dat hebben we met zn allen lekker op gegeten.
en wie het gebak voor bij de koffie had meegenomen weet ik zo niet meer maar het was lekker

ik kom volende maand wel weer terug alleen al voor het lekkers en dan elkaar helpen die heeft dit en een ander heeft dat maar die er vandaag waren zijn weer tevreden naar huis terug gegaan.

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Martin123T » 08 nov 2008, 21:05

Wiebren,

Wat een mooi verslag weer. Pas je wel op dat je niet te dik wordt met al die lekkernijen? ;-)

Goed om te lezen dat iedereen tevreden naar huis is gegaan, waar heb je mee geholpen dan?

Kom je de 29e ook in Pijnacker?
Martin123T

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 00:11

Wiebren heeft vandaag Jacob geholpen, niveau regelingspomp gereviseerd en de hydraulische olie ververst. Motorolie en alle filters vervangen en de kleppen gesteld.
Ook Govert was vandaag van de partij, dat kwam mooi uit, Yassin (Merry) was er ook, met een hele lijst wensen, eigenlijk het normale onderhoud wat bij een beurt uitgevoerd wordt ook meteen koelvloeistof ververst, dat bleek dus gewoon water te zijn. Tevens even met de vacuummeter het systeem gecheckt op lekkages. Ook tot de conclusie gekomen dat een nieuwe thermostaat wenselijk is, motor blijft onder de 80 graden. Ook de tankl vlotter schoongemaakt in verband met een schommelende brandstofmeter, was niet heel erg vuil, anders even het dashboard lichten en de kontakten van de grote stekker schoonmaken en inspuiten met kontaktspray.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/11/09 23:07
JaapW114

Berichtdoor Wiebren240D » 09 nov 2008, 13:03

Hallo Martin123T

kom ik naar Pijnacker de 29-11 dat is een gooie vraag.
ik zeg 2 weeken van te voren wel of ik kom of niet.

dat heb ik afgeloopen vrijdag toen Arie van Schie hier in Sneek was voor een bakje koffie ook gezegt

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Martin123T » 09 nov 2008, 13:07

Hoi Wiebren,

Wel komen hoor! :) Ik hoor altijd dat het heel gezellig is als jij er bent, wj willen ook komen en zouden graag die gezelligheid ervaren. Leuk dat Arie van Schie bij jou op de koffie was, heeft hij nog wat gezegd over ons voorstel? Ik ben benieuwd!
Martin123T

Berichtdoor Govert » 09 nov 2008, 14:04

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:57
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor Jacob » 09 nov 2008, 17:34

Jaap,ontzettend bedankt voor alles,Super die werkplaats.
Ik ben alleen de stoel vergeten mee te nemen die kom ik komende zaterdag wel even ophalen.
Wiebren,jij ook ontzettend bedankt voor het helpen en vooral het onderwijzen weer een berg van je geleerd.
Govert erg leuk om je weer eens te zien en gesproken te hebben.
Yassin, het was leuk je te ontmoeten en zo gedreven bezig te zien ik vond het wel mooi om te zien dat je zo smetteloos binnen kwam en naar mate de dag vorderde je steeds verder onder de smeer en olie troep kwam te zitten.
En dan als laatste Sander die geweldig bezig was,en goed oplette en goed wist welke maat sleutel er nodig was en die eigenlijk al klaar had voordat je er om kon vragen.
Jacob

Berichtdoor Wiebren240D » 09 nov 2008, 22:21

Hallo Allemaal

Heb Jaap maar even gebelt.

en Jaap en ik hebben de datum voor de laatste keer dit jaar maar gezet op 6-12.

dus wie wil komen wij merken het wel als er maar wat lekkers voor bij de koffie word mee genomen.

groeten van Jaap en Wiebren en niet vergeten Sander
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:34

Hier nog wat foto's van afgelopen zaterdag.
Benz van Yassin

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:35

Met hulp, advies en onderricht van Govert gaat Yassin de versnellingsbakolie vervangen.

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:36

Check van het vacuumsysteem.

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:37

Gesprek op niveau.(voor de oplettende kijker, Govert staat op een verhoging)

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:39

Jong geleerd is oud gedaan, of zal Sander dan al zoveel slechte eigenschappen van Mercedes gezien hebben dat hij zo wijs geworden is en toch voor een ander merk gaat?

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:41

Hier de pomp van de niveauregeling welke bij Jacob voor de nodige problemen zorgt.

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:43

Olie keerring vervangen, hopen dat het probleem dan verholpen is, maar eigenlijk is alles een beetje ruim in dit pompje, waarschijnlijk ingehaald door de tand des tijds.

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:46

Nogmaals de oliekeerring

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:49

Dan alles weer terugplaatsen. Daarna getest en de auto kwam inderdaad omhoog, dus misschien toch een zinvolle aktie geweest.

Post edited by: JaapW114, at: 2008/11/09 22:50<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/11/09 22:53

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 09 nov 2008, 23:52

Dit is de hond die iedereen altijd luid blaffend tegemoet rent, maar vooral altijd erg moe is!

Dit was de hond, hond is inmiddels niet meer, ouderom.<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/01/16 19:16

JaapW114

Berichtdoor merry » 12 nov 2008, 19:02

hoi hoi,

ook voor mij was het de eerste keer in Waarland en ik vondt het een geweldig leerzame en gezellige dag, en voor de 240 was het helemaal een geslaagde dag want zoals govert al aangaf was de onderhoudsbeurt hard nodig. Ik heb inmiddels mijn thermostaat vervangen en ga zodadelijk even testen of te temperatuur nu wel iets boven de 80 graden komt (ben benieuwd).Ik vondt het zo leuk en leerzaam dat ik inmiddels weer wat onderhouds/verbeteringspunten verzonnen heb om langs te kunnen komen.

Nogmaals bedankt heren en tot gauw.

groetjes Yassin
merry

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek