door Harmen » 12 nov 2008, 18:17
de roomboter even laten smelten, ik heb trouwens iets minder boter gebruikt dan de 75gr die vermeld staat!
ik had lappen rundervlees, eerst besmeren met peper en zout, daarna aanbakken in de braadpan, als beide kanten aangebakken zijn uit de pan nemen en in blokjes snijden! ondertussen kunnen de gesneden uien in de pan samen met de knoflook, even lekker fruiten!
de gesneden uien en knoflook worden vergezeld van de andere groenten, behalve de wortelen. De champignons en de paprika vullen de pan flink, maar na zo'n 5 minuten is de boel flink geslonken!
het vlees kan erbij evenals de wortelen en de paprika-poeder! de boel goed door roeren en aanvullen met heet water totdat zo goed als alles net onder water staat. de bouillonblokjes kunen er ook bij, verkruimeld is het makkelijkst! aan de kook brengen en dan de vla kleiner maken!
de deksel kan op de pan en ik zet de pan vaak ook op een vlamverdeler, anders kookt het te hard! nu kan je de pan uren laten staan, lekker pruttelen en af en toe een keer een kijkje nemen.... (proeven en roeren)
als allerlaatste voeg je de Wodka naar smaak tgoe, evenals nog eventueel zout en peper. De creme fraiche maakt er een lekkere saus van...
wij eten het vandaag met stokbrood, kan ook met rijst of aardappelpuree....
eet smakelijk!!