[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
190 E start niet : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 02:31

190 E start niet

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:190 E start niet

Berichtdoor aernout » 15 nov 2008, 22:57

zucht, wat een ellend eom een plaatje op het net te krijgen<br><br>Post edited by: aernout, at: 2008/11/15 21:58

aernout
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor aernout » 15 nov 2008, 23:01

nou, die kan ik zo snel niet vinden in het boek
kijk eerst maar eens naar die slang, en dan zien we wel weer verder ...

groeten,

Aernout
aernout
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor Emile » 15 nov 2008, 23:18

Net nog even gaan kijken/voelen als je voor de auto staat voel ik iets rechts onder het luchtfilter een pijpje hoort hier een slang te zitten.
Emile
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor aernout » 15 nov 2008, 23:47

ik weet natuurlijk niet wat jij exact voelt .. maar met grote zekerheid kan ik zeggen dat dat het is.
er zitten geen pijpjes zomaar zeg maar ...
bekijk de tekening goed!
aernout
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor Emile » 16 nov 2008, 00:00

Aernout

Als ik zo naar de tekening kijk zit die slang meer aan de linkerkant.
Ga morgen nog eens kijken.
In ieder geval bedankt voor jr adviezen tot zover
Emile
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor jan280CE » 16 nov 2008, 00:15

De feitelijke situatie kan verschillen.
Het plaatje is van een carburateurversie terwijl jij een (E)inspritzung hebt.
Daarom vindt Arnout ook het relais niet, want dat heeft hij niet
jan280CE
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor Emile » 16 nov 2008, 00:26

Jan

dacht ik dus al ziet er anders uit bij mij.moet er wel van onder het luchtfilter een slang vertrekken?ik voel nl op 2 plaatsen een soort van pijpje.


ik heb geen rode slangen kunnen ontdekken<br><br>Post edited by: Emile, at: 2008/11/15 23:30
Emile
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor jan280CE » 16 nov 2008, 00:30

Stel je vraag eens op dit forum, daar zit volgens mij veel meer kennis van de W201.
http://www.w201club.nl/home
jan280CE
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor Paul Snip » 16 nov 2008, 00:47

Die slang staat niet op de tekening omdat jij een injectiemotor hebt.

Onder het luchtfilter, die grote koekepan, zit het spruitstuk. 4 Kromme buizen lopen naar de motor. Tussen de 2e en 3e buis aan de onderkant van het spruitstuk zit een pijpje. Hier hoort een haaks stukje slang op te zitten. Als deze eraf is, ligt hij vaak iets onder dat pijpje. Gewoon er weer opdrukken is voldoende. Deze slang gaat eraf als er een kleine backfire in het spruitstuk ontstaat. Je zou hem vast kunnen zetten, maar dan springt er iets anders los.

Relais...Daar moet ik even over denken waar die zit. Ik dacht onder de motorkap bij de voorruit en de zekeringkast ergens.
Hier kun je zelf weinig aan veranderen. Dit relais schakelt in op het moment dat je de auto op contact zet en laat de benzine pomp ca 5 seconden draaien. Als je dan start, moet door de ontstekingspuls het relais bekrachtigd blijven. Als dit niet zo is, en de puls is er niet, of het relais is defect, slaat de auto na 5 minuten weer af. Het is een soort van beveiliging zeg maar. Als de motor afslaat, schakelt de benzinepomp uit.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:190 E start niet

Berichtdoor aernout » 16 nov 2008, 01:21

ik heb ook de tekeningen van een E, morgen ben je weer aan de beurt!
aernout
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor Emile » 16 nov 2008, 01:21

thanks
Emile
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor Emile » 16 nov 2008, 08:44

Nog eens goed gaan kijken/voelen en onder het luchtfilterhuis bleek een U vormige slang ( 12 cm)los te zijn.Loopt van de voorkant naar de richting van het schutbord.Gemonteerd starten en jahoor motor loopt weer.

Nu blijft voor mij de vraag hoe komt het dat deze slang is losgesloten
zodat ik het in de toekomst niet meer tegenkom.

Allen tot zover bedankt zonder jullie hulp had ik het niet gevonden.
Emile
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor Topasbrauner » 16 nov 2008, 09:43

Geweldig topic dot. Omschrijving probleem en binnen een aantal posts gewoon opgelost. Tof om door te lezen. Geweldige bijdragen Paul en Aernout!

Job
Topasbrauner
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor aernout » 16 nov 2008, 10:54

luchtfilter demonteren, slangen met slangklemmen in elkaar zetten ...
of nieuw setje erin.
rubber zal wel wat soepel geworden zijn en dus niet goed meer klemmen.

ik heb de hele handel met een slangklemmen in elkaar gezet, wat er ook loslaat aan mijn auto, niet die slangen!

volgende keer dat je problemen hebt, is het wel een W123 he? ;-)

groeten,

Aernout
aernout
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor aernout » 16 nov 2008, 11:07

toch nog even voor de beeldvorming.
de slangen heb ik rood gekleurd, er zitten veel koppelingetjes tussen.
hij zal vast ergens ander weer een keer los komen ...

<br><br>Post edited by: aernout, at: 2008/11/16 10:08

aernout
 


Re:190 E start niet

Berichtdoor Coupe280 » 16 nov 2008, 11:47

aernout en emilie
waarom volgen jullie advies van paul snip niet op ?????
hij zegt toch als je eens een kleine backfire hebt .
schiet die slang los dat kun je juist zien als een soort beveiliging .
dus niet al te vastklemmen met slangklemmen
als die slang er de volgende keer niet af schiet gaat er wel wat anders stuk wat misschien veel moeilijker en duurder is .
tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:190 E start niet

Berichtdoor Paul Snip » 16 nov 2008, 12:48

Kijk, als die slang echt gaar of ruim is, zou je kunnen overwegen om hem vast te zetten. Of nog beter, vernieuwen.

Maar als hij nog in goede staat is, moet je dat volgens mij niet doen.

Je weet nu welke slang losspringt bij een backfire. Als je deze vast zet, springt er ergens anders iets los. En dan moet je daar weer naar op zoek.

Ik zou het sowieso niet met een slangklem doen. Trek er dan maar een tie-wrap omtoe. Dan kan ie nog los als er een backfire ontstaat.

Ik herken de slang op de tekeningen zo niet. Ik weet alleen dat ik hem er op de tast zo weer op druk, altijd. En hij dient voor de stationair toerentalregeling. Als de slang eraf ligt wordt er veel (valse) lucht aangezogen. Hier komt niet evenredig veel benzine bij, omdat het om de luchthoeveelheidsmeter heen gaat. Daardoor loopt de motor dus niet. Het mengsel is veel te arm.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:190 E start niet

Berichtdoor Emile » 16 nov 2008, 19:15

Hallo mannen

Helemaal top rijd weer als een zonnetje ik ga in ieder geval deze slang vernieuwen zit er erg losjes op

Tekening is ook top hier kan ik wat mee.

Nogmaals dank aan allen.
Emile
 

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten