door Paul Snip » 16 nov 2008, 00:47
Die slang staat niet op de tekening omdat jij een injectiemotor hebt.
Onder het luchtfilter, die grote koekepan, zit het spruitstuk. 4 Kromme buizen lopen naar de motor. Tussen de 2e en 3e buis aan de onderkant van het spruitstuk zit een pijpje. Hier hoort een haaks stukje slang op te zitten. Als deze eraf is, ligt hij vaak iets onder dat pijpje. Gewoon er weer opdrukken is voldoende. Deze slang gaat eraf als er een kleine backfire in het spruitstuk ontstaat. Je zou hem vast kunnen zetten, maar dan springt er iets anders los.
Relais...Daar moet ik even over denken waar die zit. Ik dacht onder de motorkap bij de voorruit en de zekeringkast ergens.
Hier kun je zelf weinig aan veranderen. Dit relais schakelt in op het moment dat je de auto op contact zet en laat de benzine pomp ca 5 seconden draaien. Als je dan start, moet door de ontstekingspuls het relais bekrachtigd blijven. Als dit niet zo is, en de puls is er niet, of het relais is defect, slaat de auto na 5 minuten weer af. Het is een soort van beveiliging zeg maar. Als de motor afslaat, schakelt de benzinepomp uit.