MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 18:37

Moderne radio en automatische antenne

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Re:Moderne radio en automatische antenne

Berichtdoor DikkieDick » 17 nov 2008, 11:58

Geen idee waar de luidsprekerdraden precies langs lopen. Ik zie alleen 2 draden (1 voor rechts en 1 voor links) achter de radio weg komen.
Mogelijk dat de kabels uit 4 losse draadjes bestaan, maar dat zie ik pas als ik de stekker eraf heb geknipt. De radio zelf kan 4 speakers aansturen (4x50watt).
DikkieDick

Berichtdoor DikkieDick » 17 nov 2008, 13:39

Collega heeft mij met multimeter verder geholpen en het display van de aldiradio gef beeld. Nu vanmiddag na werk maar weer eens verder aan de slag.
DikkieDick

Berichtdoor MBvO » 17 nov 2008, 16:16

Hoi,
Dan zul je wel 2 nieuwe draden moeten trekken naar je speakers achter, of die moeten verlengen tot aan je radio vanaf het punt waar de 2 uitgaande draden uit de radio gesplitst worden in de 4 draden voor alle speakers.
Werkse...
MBvO

Berichtdoor jan280CE » 17 nov 2008, 16:41

Gelukkig is de radio nog heel. Zelf even zo'n meter kopen. Is altijd handig. De Wis erbij en je kan al veel zelf
jan280CE

Gelukt!

Berichtdoor DikkieDick » 17 nov 2008, 17:24

Nou de boel is aangesloten. Voor de zekerheid van de iso-stekker voor de speakers maar niet alle gedaan, dus alleen de frontspeakerdraadjes aangesloten middels kroonsteentjes op de luidsprekerdraden. Komt er dus wel geluid voor en achter. Dat is dan mooi meegenomen. Geluid is inderdaad niet denderend, maar in ieder geval FM en cd's. Wellicht volgende stap nog eens speakers vervangen door betere, maar dat heeft geen haast.
Pairen met de HTC Touch doet ie ook. Moet nog in de handleiding uitzoeken of je ook meerdere toestellen kan pairen.

BTW. Qua aansluiting: geel en rood van de iso op de + aangesloten en deze blijkt ook constant te zijn, want de radio werkt ook als ie niet op contact staat en is wel praktisch want zo blijven mijn zenders in het geheugen.

1 ander probleempje nu: de sigarettenaansteker in de houder gedrukt en zou er na een tijdje weer uit moeten springen, maar dat doet ie niet (meer). En ook mijn oplader deed het niet (op contact). Sowieso zit de sigarettenaanstekerdinges niet echt praktisch.

Anyway, vooralsnog ben ik weer blij. Net op een haar na gisteren op ebay een Becker gemist. Tot de laatste seconde het hoogste bod gehad. ;-)
DikkieDick

Vorige

Keer terug naar Interieur