door Desje » 23 nov 2008, 11:24
ik heb ergens in een boek van de Mercedes zelf gelezen dat je de koppakking van een Mercedes na bepaalde km stand of na 25 jaar moet vervangen.
en indd is het mij ook overkomen dat ik de koppakking moest vervangen van mijn 250.
ik heb nog nooit een koppakking vervangen , ik ben de uitdaging aan gegaan. daar bij heb ik heelveel gebruik gemaakt van het boek autohandboek Mercedes Benz 250-280, de werkplaats CD,leden van deze club en eventueel van internet.(boek en cd is te verkrijgen hier bij de club weet niet meer bij wie maar ik heb ze ook hier gekocht)
je moet zeker een Moment sleutel hebben en als je die auto dagelijks niet gebruik neem dan gerust de tijd om het zelf te doen, veel vragen stellen aan deskundigen en niet deskundigen (juiste informatie kan in een klein hoekjezitten)veel lezen helpt ook. ik heb de spruitstuk niet eruit gehaald (omdat ik de auto op de oprit moest maken)maar het was wel een beetje trekken en duwwen met in bouwen.
mvg
adem
bv.
*de schroeven van die kop hoef je niet nieuw te kopen als ze inbuskop zijn
*vergeet niet de motor op nul te zetten.
*wat kop vlakken betreft, ik zal zeggen doe het gewoon dan heb achteraf niet het gedachte "had ik het maar gedaan" kost helmaal niet duur( ik betaalde 50a60 euro)
*als je de auto zelf wil rijden en je wilt gas inbouwen is het nu de beste gelegenheid om hardekleppen zetels in te laten bouwen.
*het gevoel van "ik en mijn Mercedes" word in deze periode heel hefftig versterkt. (hahah)
Post edited by: Desje, at: 2008/11/23 10:37
Post edited by: Desje, at: 2008/11/23 10:50<br><br>Post edited by: Desje, at: 2008/11/23 10:53