MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 20:05

STARTMOTOR houdt op bij omschakelen LPG naar B

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

STARTMOTOR houdt op bij omschakelen LPG naar B

Berichtdoor delangeleon » 31 aug 2009, 01:05

Mijn eerste post!

Hopelijk heeft iemand nuttige info voor mijn Benz, want ik heb gelijk al pech!!!

Net een 280TE automaat met LPG gekocht. Hij start ook op LPG. Na het eerste ritje rijden op LPG, schakelde ik over naar benzine (met motor uit). Bij het starten hoorde ik de startmotor, maar de motor sloeg niet aan. Toen terug naar LPG en de startmotor deed NIETS meer. Dus al gelijk naar de garage. Daar een 2e hands startmotor erin laten plaatsen. Hij reed weer prima, maar kreeg bij het omschakelen naar benzine exact het bovengenoemde probleem!!! Eerst hoor je de startmotor wel maar motor slaat niet aan. Dan weer terug naar LPG en de startmotor doet niets meer, ook niet meer op Benzine.

Volgens de garage is ook deze (niet gereviseerde) startmotor kapot, maar ik heb toch echt het gevoel dat er iets anders is!!! IEMAND EEN IDEE?
delangeleon

Re:STARTMOTOR houdt op bij omschakelen LPG naar B

Berichtdoor Antoontje » 31 aug 2009, 17:42

Gefeliciteerd met je W123!

ik heb ook startmotor problemen gehad. ze lijken nu opgelost (afkloppen)
ik heb alle contacten daar eens goed schoon gemaakt en aan gedraaid. tot nu geen problemen meer gehad. de contacten waren bij mij gewoon een beetje geoxideerd. wellicht het controleren waard.

verder begrijp is het ook nog helemaal goed, je hoorde de start motor, maar de motor slaat niet aan? doet de startmotor het dan maar eventjes? gooit hij het blok wel rond?
Antoontje

Re:STARTMOTOR houdt op bij omschakelen LPG naar B

Berichtdoor delangeleon » 31 aug 2009, 22:08

Bedankt voor je reactie,

Bij het starten op benzine, bleef ik het geluid van de startmotor horen. Na een halve minuut opgegeven. Maar de motor sloeg gewoon niet aan. Bij het in eerste instantie starten op LPG sloeg de motor heel snel aan! Toen ik na die halve minuut weer overgeschakeld had op LPG deed de startmotor helemaal niets meer.

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met 'het blok rondgooien'?

Kunnen die vuile contacten verhinderen dat de startmotor aanslaat? Volgens de garage waar ie nu staat is er wel stroom naar de startmotor (vanaf het contactslot denk ik dan).
Zit het LPG omschakelsysteem tussen het contact en de startmotor?
delangeleon

Keer terug naar Techniek