[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
WIe kan mijn achterspatbordranden repareren? : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 16:38

WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Ray » 18 nov 2008, 12:41

Welke liefhebber danwel vrijetijds monteur zou mijn MB 250 6 cyl. Bj. 85 kunnen opknappen? Het gaat voornamelijk om de achterspatborden. Deze zijn nl. doorgerot, en om nog erger te voorkomen wordt het hoog tijd dat er wat aan gedaan wordt. Bij voorkeur in het oosten van het land. Groetjes...

Topictitel aangepast.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/11/18 12:40
Ray
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor henklith » 18 nov 2008, 16:08

Even zo tussendoor, we hebben net een heel epistol gehad over gratis of betaald repareren, al dan niet in club verband,
Alhoewel daar ongeveer wel alle varianten aan plussen en minnen aan bod gekomen zijn van het al dan niet wenselijk zijn van betalen/vergoeden, is daar wel heel duidelijk een rode draad uit gekomen, en dat is namelijk dat je als aanbieder van je diensten duidelijk moet zijn of je daar een onkosten/andersins kosten vergoeding voor vraagt.

Een beetje broertje en zusje vind ik dan ook dat als je inspanning van een ander verlangt, je daar ook duidelijk over moet zijn of je daar een onksten vergoeding voor wilt betalen.
Ik bedoel dit niet als een verwijt, maar als een aandachtspunje, ik vraag voor dit "remaindertje" overigens geen vergoeding :o))
Groet, Henk
henklith
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Harrie » 18 nov 2008, 18:57

Goed gesproken Henk.

Daarbij bied ik dan mijn diensten aan, ook laswerk.
Dit overigens niet gratis, maar wel tegen zeer concurerende prijs.
Zou zeggen Ray, meld je maar even bij Klasse Klassiek, en we zullen zien wat we voorelkaar kunnen betekenen.

Met vriendelijke groeten, Harrie Puite.
Harrie
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Ray » 20 nov 2008, 10:14

Voor niks gaat de zon, over de vergoeding wordt t.z.t. wel gesproken. Eerst even wachten of iemand concreet iets voor mij kan betekenen. Succes...
Ray
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor henklith » 20 nov 2008, 10:48

Je moet er natuurlijk niet TZT er over praten Ray!!
Je moet gelijk concreet zijn, wat is het probleem toch om ergens duidelijk over te zijn?
We wachten eerst tot er onenigheid is, of ongenoegen, en gaan dan in een prikkelbare sfeer kijken of we nog ergens overeenstemming over kunnen bereiken.
Groet, Henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/11/20 09:49
henklith
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Ray » 20 nov 2008, 11:09

De auto is nog door niemand gezien/beoordeeld. Wat er precies aan moet gebeuren is niet helemaal duidelijk, moet ik dan al een prijs gaan noemen ? En over prikkelbare gesproken, die ontstaat zeker door dit soort geneuzel ! Groeten...
Ray
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor henklith » 20 nov 2008, 11:41

Beste Ray, je bewijst nu zelf hoe gemakkelijk je een prikkelbare situatie krijgt, moet ik aan mijn goedbedoelde advies dan nog meer toevoegen?
met nog steeds vriendelijke groeten, Henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/11/20 10:43
henklith
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Paul Snip » 20 nov 2008, 12:36

Henk,

Iemand moet de roestschade toch eerst gezien hebben voor dat hij een inschatting kan maken van de kosten?

Ray geeft aan te willen betalen. Dan moet degene die het wil maken een prijsopgave doen. En daar kan Ray dan ja of nee op zeggen. Zo werkt dat, volgens mij.

Ik ga ook niet naar een carrosseriebedrijf toe en zeg, mijn auto moet overgespoten worden en ik heb er 5000 euro voor over. Grote kans dat het dan ook 5000 euro gaat kosten.

Ik vind het ook niet nodig om bedragen over en weer op een forum te gooien. Dat kan onderling wel.

Kijk, als ik nou zou zeggen "Kom maar naar Nieuw-Roden, dan help ik je wel"... en het zou achteraf een hoop geld kosten dan hebben we hetzelfde probleem weer.

Ray wil, tegen vergoeding, zijn spatbordranden laten herstellen. En vraagt of er iemand is die dit doen wil.

We zijn de laatste tijd erg veel nieuwe leden aan het afschrikken, dat is niet nodig!!!
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Semrick » 20 nov 2008, 12:45

Zo is het precies Paul,

Degene die het werk kan en wil doen noemt een prijs en dan is het aan Ray om daar ja of nee op te zeggen. En die onderhandelingen hoefen wij hier inderdaad niet op de site te zien. ;-)
Overigens is het netjes repareren en spuiten van de wielkastranden achter wel een lastige reparatie.
Er zijn een aantal leden die er mee bezig zijn of het net afgerond hebben. Zie voor info deze topics:

http://w123club.nl/component/option,com ... 3/catid,9/

http://w123club.nl/component/option,com ... /catid,14/<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/11/20 12:02
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor wwwW123 » 20 nov 2008, 14:13

wat ray wel kan doen, is alvast een paar goede foto's maken van onderaf met flits, van binnenuit in een kaal gemaakte bak links en rechts enz.enz.
dan kan hij wel alvast wat tips krijgen, hoeveel werk het minimaal is. en op de door semrick genoemde topics zie je mensen die het heel netjes gedaan hebben.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Gerrie Diesel » 20 nov 2008, 14:26

O N V O O R S T E L B A A R !
Gerrie Diesel
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor wwwW123 » 20 nov 2008, 14:32

? wat bedoel je precies gerry diesel
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor The White Rider » 20 nov 2008, 15:48

Volgens mij is Henks opmerking totaal misbegrepen door Ray en Paul Snip. Hij bedoeld NIET dat Ray onmiddelijk prijzen moet gaan noemen wat zijn herstelling zouden kosten.

Wat hij WEL bedoeld is dat je beter kan schrijven:

Welke liefhebber danwel vrijetijds monteur zou mijn MB 250 6 cyl. Bj. 85 kunnen opknappen? Het gaat voornamelijk om de achterspatborden. Deze zijn nl. doorgerot, en om nog erger te voorkomen wordt het hoog tijd dat er wat aan gedaan wordt. Uiteraard wil ik hiervoor betalen. Bij voorkeur in het oosten van het land. Groetjes...

Als je het zo doet heb je veel minder kans op misverstanden, da's alles.
The White Rider
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor henklith » 20 nov 2008, 16:05

Michael, jij bent kennelijk de enige die mijn bijdrage van af het begin gelezen heeft, en dus ook begrijpt wat ik bedoel :o))
groet, Henk
henklith
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Mercedes W123D » 20 nov 2008, 16:40

Henk ik had het ook zo begrepen, voorkom je misverstanden mee.
Mercedes W123D
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Semrick » 20 nov 2008, 16:41

Tuurlijk heb ik je bijdrage wel vanaf het begin gelezen Henk.
Maar het lijkt me duidelijk/vanzelfsprekend dat je voor dit soort werkzaamheden een (af te spreken vergoeding) betaald.
Dit is geen klus die je even tussendoor doet en waar je geen materialen voor hoeft te gebruiken zoals b.v. kleppen stellen of een slot repareren. Dat soort klusjes doe ik graag voor een medeclublid en daar hoef ik geen vergoeding voor te hebben.
Hier gaan uren en materiaal in zitten dus ik denk niet dat er iemand te vinden is die voor een ander gratis spatbordranden in gaat lassen.
En is schat zo in dat Ray dat zelf ook wel snapt en de prijsafspraken achter de schermen wil maken met degene die zich bij hem meldt (zoals Harrie dat heeft gedaan).
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor henklith » 20 nov 2008, 17:23

Dat is duidelijk Rick, maar lang niet iedereen, vindt het zo logisch dat er een vergoeding voor verlangt wordt, vandaar dat ik zeg spreek wat af voor iemand iets voor je gaat doen, achteraf kan daar anders een enorme heibel over ontstaan.
Ik hoef je niet te vertellen welke discussie we net (gelukkig) achter de rug hebben over dat vragen van een vergoeding achteraf :o(
Dat is echt het enige wat ik heb willen aan stippen.
En of je iemand er nu geld voor geeft, of je helpt hem met het hooi van het land halen, of de dakgoot leegscheppen is een zaak van afspreken toch?
Groet, Henk (eh,,, ik geloof dat ik er niet meer op terug kom hoor)
henklith
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Roel280€ » 20 nov 2008, 20:21

Ray, al iemand gevonden?
Ik zou contact opnemen met Harrie. Hij kan jou een gedegen advies (en prijs) geven als je de auto aan hem toont.
Succes!
Roel280€
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor Jaap 230E » 20 nov 2008, 21:57

Goede avond mede benzers/ sters,

Wie zich als een pannekoek gedraagd, zal gegeten worden!

Wie de schoen past, trekt hem aan!

Schoenmaker blijf bij je leest!

En zo is het weer voor een ieder feest!

En wat zijn Hollanders toch een bemoeiziek volkje,
geef mij maar de Engelsen met hun thee, en een melk wolkje!

Een markt koopman heeft meer aan een kilo komedie, als aan ons verstand!

En verder zeg ik maar zo, gelukkig lopen niet ALLEN wegen naar Rome!

O ja leven en laten leven, wellicht had ik dan bovenstaande niet geschreven!

Groeten Jaap
Jaap 230E
 


Re:WIe kan mijn achterspatbordranden repareren?

Berichtdoor D!rk » 20 nov 2008, 22:17

Ray

Als je interesse hebt, ken ik een vakman in Emmerich. Hij restaureert vooral W123's en andere oudere benzen. BStuur dan wel even een PM.

Groet

Dirk
D!rk
 

Volgende

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten