[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Klotsende geluiden : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:06

Klotsende geluiden

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Klotsende geluiden

Berichtdoor Jeroen » 08 okt 2008, 11:37

Vanochtend moest ik de MB even een stukje verzetten. Hield daar wel zo ongeveer een hartverzakking aan over. Bij optrekken en remmen hoorde ik overduidelijk vloeistof heen en weer klotsen. De benzinetank is half vol maar dit geluid heb ik nog nooit eerder gehoord.

Bovendien ik vond het ook direct al bij instappen een beetje muf ruikten!

Een paar dingen snel bekeken: In ieder geval rondom het opendak lijkt alles in orde. blijft in ieder geval geen water in de bak staan oid.
Onder de matten voor en achter is ook alles droog. Ook in de kofferbak onder de bekleding en achter de plastieke delen kon ik geen water ontdekken.

Lijkt wel of het geluid uit de bodem of de rechterdorpel komt. Ruim een jaar geleden is alles helemaal kaal gehaald en daar waar nodig roest verwijderd. dichtgelast en vervolgens ook nog geheel ge-dinitrolt.

Van het weekend maar weer eens verder speuren. Zal voor de zekerheid de tank nog wel even vol gooien, maar verwacht niet dat het daarmee wordt opgelost.

Als iemand ook ervaring heeft met klotsende geluiden hoor ik dat graag!

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Klotsende geluiden

Berichtdoor alex240diesel » 08 okt 2008, 12:26

Een opsomming van waar ik peersonlijk allemaal water aan heb getroffen:
Water in de ruimte achter de achterwielkuip.
Water in de Groeven onder de bekleding kofferruimte.
Water in de Reservewielbak.
Water in de scharnierbakken motorkap.
Water op de beplating achter de koplampen.

Al deze plaatsen hebben mij nooit tot klotsend geluid geleid. in elk geval mij is dat nooit opgevallen.

Wat overigens kan is dat er water in de kokerbalken is komen te zitten doordat het rubber lek is geraakt. Dit zou waarschijnlijk wel klotsen omdat het over een lange weg kan bewegen en geen vervormingen heeft behalven aan begine en eind.

volgens mij zitten er 2 rubbers op de kokerbalken. een aan de voor en 1 aan de achter zijde. verder dacht ik dat er een afvoer in het midden zit om het mogelijk toch opgevangen water af te voeren. Deze afvoer zou dus ook verstopt kunnen zijn.
alex240diesel

Berichtdoor Semrick » 08 okt 2008, 12:37

Ik heb dit ook een keer gehad, niet met een W123 maar met een Peugeot 204.
Toen stond er ook een laag water in de dorpel.
Nadat ik dit er uit had laten lopen was het verholpen. Maar er hoort natuurlijk geen water in de dorpel te kunnen komen. Er zijn echter meer leden (Henk Lith) die er last van hebben.
Ik zou deze dop (zie foto) er eens uit halen en dan kijken of er water uit loopt.

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor MBvO » 08 okt 2008, 14:44

Ik heb het ook wel 's gehoord met mijn 300D met de tank half leeg, maar hoor het lang niet altijd... was het toevallig heel stil ('s ochtends vroeg?), had je de motor afstaan (duwend verzet?) of de radio uit waardoor je het geluid toevallig deze keer hoorde en anders niet?
Om hoorbaar te klotsen moet er toch behoorlijk wat vloeistof in een holle ruimte met aanzienlijk volume heen en weer bewegen toch... dus dan lijkt mij alleen kokerbalken, tank en reservewiel-bak een mogelijkheid?
MBvO

Berichtdoor henklith » 08 okt 2008, 15:25

Water in de kokerbalken ik kan er van mee praten, ik dacht dat ik er van afwas na een hele grondige inspectie beurt, maar niet echt, toevallig zag ik gisteren na een lange en overigens droge rit toch weer water lopen uit het ""uitlooptuitje" miden onder de langsbalk, daar moet het water dat in de balk zit ook weg lopen, maar er hoort echt geen water in te komen.
Dus ik weet het zo langzamer hand niet meer, volgens mij komt het water er in als de auto alleen al in de regen staat!
Ik kan water ik het lekbakje gieten wat ik wil, maar dan komt er geen water uit het genoemde uitlooptuitje lopen.
Water wat op het dak valt loopt of naar voren, dus het lekbakje in, of het loopt via het gootje aan de randen van het dak naar achteren, en waar het dan blijft moet ik nog eens goed bekijken.
Ook kan ik water gieten achter de kunstof schermen (ik heb de lange), en dan loopt het water opzij weer weg, waar ook een geplande uitloop sleuf zit.
vreemd (of gelukkig) blijft de auto van binnen nu echt droog.
Ja,,, die 123ers, je blijft er mee bezig :o)))
Groet, Henk

Trouwens niet duur rick zo'n pannenset voor 49 euro!<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/10/08 15:31
henklith

Berichtdoor Jeroen » 11 okt 2008, 18:37

Vandaag de kokerbalken maar eens goed bekeken. Afvoerstop eruit gepuiterd en ja hoor, dikke straal water. Afvoerdopje zat verstopt, dus gelijk maar schoongemaakt. Alles eens bekeken. Aan de binnenzijde van voorspatbord zit een plastic plaat. Daar zat in ieder geval een afdicht rubber niet meer helemaal op zijn plaats. Ik hoop dat het dat is geweest. AFwachten maar.
Bedankt voor alle adviezen

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Semrick » 11 okt 2008, 18:46

Hoi Jeroen via dat afdichtrubber kan er normaal gesproken geen water in de dorpel komen.
Deze is alleen bestemd om geen water en vuil achter die afdekplaat te laten komen.
Mocht echter de kop van je dorpel achter deze afdekplaat rot zijn dan kan het natuurlijk weer wel. Enige manier om daar achter te komen is de afdekplaat even weg te halen. (zit met een stuk of 7 schroeven vast).
Mogelijk tref je dan een situatie aan zoals hieronder.

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Semrick » 11 okt 2008, 18:47

En na verwijdering van het spatbord en wat bitumen zie je dus dat het water hier wel degelijk de dorpel in kan.

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Jeroen » 11 okt 2008, 18:49

Hi Eric,
Bedankt. Gelukkig ziet het er bij allemaal nog wel wat netter uit. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Water is natuurlijk ergens vandaan gekomen.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor JantjeV8 » 12 okt 2008, 21:22

Toch is de oorzaak in het gebied te zoeken wat Semrick aangeeft. Heel erg eventueel moet je eens kijken ter hoogte van de tusselstijl tussen de deuren.
Soms wil het geval dat er de bitumenlaag aan de onderkant loslaat op de naad tussen dorpel en bodemplaat.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Leafhabber » 13 okt 2008, 22:43

Kan het de afwatering van het open dak zijn?
Leafhabber

Berichtdoor Ron » 21 nov 2008, 00:10

Ja, het kan ook een lekkende rubber raamafdichting zijn, of een roestgaatje in de dakrand. Of dit of dat. Jongens: zo helpen we elkaar toch niet ??

Als je wilt weten of het water via het schuifdak in je kokerbalk belandt, giet dan een glas water in je schuifdak-bak. Komt het water dan ook via de kokerbalk-stoppen naar buiten, dan weet je dat de afvoer(slang) van je schuifdak niet meer dicht is.

Ron
Ron

Berichtdoor Lorenz » 21 nov 2008, 00:23

hoi jeroen,
Ik heb hier ook last van, dus ik denk dat ik weet wat het bij jou dan ook zijn kan.
Bij mij is het namelijk zo dat als het geregent heeft er een plasje water achter de twee middelste kokers ligt, welke frisse lucht het interieur in blazen.
Als je dan je blower op stand III zet, en de middelste 2 kokers open gooit hij het eruit, en dan lijkt het opeens niet zo veel meer, maar het geklots is voorbij!
ik hoop dat je er wat aan hebt!
groetjes Lorenzo
Lorenz

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto