[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nieuwe keerring nivopomp?? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:38

Nieuwe keerring nivopomp??

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Nieuwe keerring nivopomp??

Berichtdoor Jacob » 16 okt 2008, 15:36

Bij het controleren van de olie vanmorgen zat er maar bar weinig aan de peilstok.Balen dus want dat betekent dat het olie verbruik omhoog is gegaan.
Ik keek ook nog even naar het reservoir van de hydraulische olie en deze zat wel erg vol en was ook overstroomd.
Nog meer aan het balen want dit kan betekenen dat de keerring van de nivopomp kapot is en dus de olie uit de motor in het reservoir terecht komt>
Weet iemand hoe je dit met zekerheid kunt vaststellen?
voordat ik me mischien weer onnodig ga storten op nwe onderdelen.
En mocht dit wel het geval zijn weet iemand of de keerring er zelf ingezet kan worden met behulp van een pers(JaapW114)

Groet,Jacob.
Jacob

Re:Nieuwe keerring nivopomp??

Berichtdoor Wiebren240D » 16 okt 2008, 19:33

Hallo Jacob

ik denk even de zoekfunktie gebruiken hier is al meer over geschreven.
is het nu de pomp zelf of is het de keering.
ik moet het antwoord schuldig blijfen.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Ron » 20 nov 2008, 23:20

Jacob,

Ik heb hetzelfde fenomeen gehad, ook mijn niveau-regeling olietankje was altijd te vol. De enige manier waarop dit kan gebeuren is dat er olie van je motor via het niveauregelings pompje bij de niveauregelings olie circuit komt. Dit komt zechter zelden voor. Daarom is de kans groot dat als je een andere gebruikte pomp erop zet, dat het euvel verholpen is.

Ik heb bij mij het pompje vervangen en sindsdien komt dit probleem niet meer voor. M.a.w. gewoon een andere pompje erop zetten. Simpele handeling en veel eenvoudiger dan het pompje reviseren.

Groet,

Ron
Ron

Berichtdoor Jacob » 21 nov 2008, 14:54

De keerring is inmiddels vervangen(met dank aan Wiebren!!!)
En het nivo blijft het zelfde in het reservoir!!.
Ron,zo'n keering kost bij de dealert ongeveer een tientje een nivopomp kost toch wel ietsje meer volgens mij en de klus is niet veel meer dan de pomp eraf keering vervangen en de pomp er weer op,al met al drie kwartier werk.
Jacob.
Jacob

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto