[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
onregelmatig stationair 280 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:52

onregelmatig stationair 280

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

onregelmatig stationair 280

Berichtdoor ram » 21 nov 2008, 23:55

Ha , ik heb me net voorgesteld en heb nu een probleempje dat ik niet begrijp. Mijn Mercedes 280, W110 motor, geen injectie, slaat als hij warm is bij stationair lopen (bijna) af en dan gaat hij weer sneller lopen, en dan slaat hij weer (bijna) af, enz. (uiteindelijk slaat hij toch af) Bij normaal aangesloten onderdruk regelaar wordt dit effect natuurlijk nog versterkt. Ik kan geen vacuum defect ontdekken, sproeiers zijn niet verstopt en de motor loopt voor de rest geweldig. Start ook onmiddellijk. Heeft iemand dit misschien al eens meegemaakt?
Groet, Ronald
ram

Re:onregelmatig stationair 280

Berichtdoor Stefan » 22 nov 2008, 17:21

Ik heb een soort gelijk probleempje. Ik begrijp dat er veel mogelijkheden zijn die dit kunnen veroorzaken. Wat ik op het forum heb gelezen, en er staat nogal wat informatie, zou je het beste stap voor stap de zaken moeten afstellen. Kleppen, ontsteking, carbarateur. Voor sommige zaken heb je speciaal gereedschap nodig (stroboscoop en co meter). Mijn advies kom ook naar de kleppensteldag in Pijnacker daar zijn vast wel clubleden die iets zinnigs erover kunnen en willen zeggen.

Groet Stefan
Stefan

Berichtdoor ram » 22 nov 2008, 19:06

Bedankt voor de moeite Stephan. Natuurlijk heb je gelijk en moet alles goed afgesteld staan. In mijn geval reed de auto als nieuw, dus waarschijnlijk stond alles goed, en opeens kreeg ik dit probleem. Ik heb er overigens pas nog 800km achter elkaar mee gereden en dat ging perfekt, behalve dat stationaire gedoe. Dus heel drastisch verkeerd afgesteld zal hij wel niet zijn.
Groet Ronald
ram

Berichtdoor Don » 22 nov 2008, 19:46

staat de motor niet te arm afgesteld?

Wanneer de motor koud is, zal de automatische choke het mengsel rijker maken, dus dan slaat de motor niet af.
Je zou de proef op de soms kunnen nemen door CO-schroef richting 'rijker' te draaien. (wel met vaste slagen, elke keer een 1/2 ofzo, zodat je , als het niet werkt, dit ook weer terug kan zetten.

Don
Don

Berichtdoor wwwW123 » 23 nov 2008, 14:04

kan in de gekste dingen zitten. ik heb het eens gehad, dat een messing busje in de carburator bij het vlottergedeelte verschoof! dat was iets losgekomen door de jaren en door het oxideren van de alu behuizing.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ram » 26 nov 2008, 01:30

Ja Don, de zaak wat rijker zetten heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet. Alles was oorspronkelijk natuurlijk ook goed, dus waarom zou die opeens te arm staan.
En www123, naar losse onderdelen in de carburateur moet ik nog gaan zoeken maar daar is het nu geen weer voor en ik zit ook niet echt op zo´n klus te wachten.
ram

Berichtdoor wwwW123 » 26 nov 2008, 11:32

let op; bij mij was een messing busje verschoven, pas toen ik er op tikte ging het weer naar beneden. zat in de vlotterkamer! was een tip van een oud anwb man. ik heb het busje toen eerst eruit gehaald, wat ruw aan de buitenkant gemaakt en er weer voorzichtig in getikt.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek