Hallo mede Benz fanaten..
Ik zit met een uitdaging.. Namelijk het reviseren van het stuurhuis. Ik weet dat hier al vele onderwerpen over geschreven zijn, maar geen gaat in op het daadwerkelijke reviseren ervan. Alleen dat het uitbesteed wordt (EPS te Zwolle).
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Ik wil 'm niet reviseren omdat er speling in zit. Ik weet dat dit vrij normaal is, en het is ook niet in die mate dat het me ergert. Wat wel erg is, is dat ie olie lekt.. Veel olie.. Ben in een paar uur ongeveer de inhoud van het reservoir kwijt.. (voor de groenen onder ons: Wees niet bang, zo ver heb ik 't echt niet laten komen.. )
Dus van het weekend het stuurhuis maar eens onder de Benz uit gehaald. Dat ging vrij probleemloos. Snel kwam ik er ook achter dat de seal van de uitgaande as van de arm welke het stangenstelsel aanstuurd lek is. Even de seal (keerring) vervangen dacht ik dus. Het probleem waar ik tegenaanloop is dat deze arm er niet af wil. Deze zit met een forse borgmoer gefixeerd (iets van 36 mm of zo). Deze natuurlijk verwijderd.
Vervolgens een poulie-trekker gemonteerd, maar de arm wil niet loskomen. Ik heb een vrij solide en grote poulie-trekker met fijne schroefdraad. Grip is ook geen probleem, maar wanneer ik met m'n volle gewicht op een verlengde arm van 1,5 m op de poulie-trekker de boel nog niet los krijg wordt altijd een beetje huiverig om stug door te zetten..
Vergeet ik nog iets?? Doe ik iets fout? Iemand nog een andere suggestie? Verhitten? De andere optie die ik nog heb is een hydaulische pers. Maar dan wil ik wel eerst weten of ik op de goede weg ben voor ik iets sloop..
Het was wel frustrerend.. Als de arm eraf is, is het alleen nog een kwestie van de deksel welke erachter zit loshalen, en de seal (keerring, of O-ring??) erachter vervangen. Alhoewel... dat heb ik aangenomen...
Groetjes, Bert.