[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
imulsgever voor becker navigatie : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:19

imulsgever voor becker navigatie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

imulsgever voor becker navigatie

Berichtdoor MdG.MB » 31 okt 2008, 15:03

Van een vriend heb ik voor mijn nieuwe W123 een prachtige Becker navigatie gekregen: Traffic Pro
Deze navigatie werkt met een impuls, die normaal van een electronische km. teller komt.
de enige mogelijkheid die ik tot nu toe ontdekt heb is het onderbreken van de kilometerteller kabel en daaraan een impulsgever toevoegen: kosten ongeveer 170 euro.
Dat vind ik nogal veel. Weet iemand een andere oplossing?

MdG.MB
MdG.MB

Re:imulsgever voor becker navigatie

Berichtdoor Jeroen » 31 okt 2008, 15:46

Van de sloop halen?
Af en toe zie je die impulsgevers ook wel op marktplaats en Ebay voorbij komen. En zelfs op dit forum! zo ben ik ook aan die van mij gekomen!

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jeroen » 31 okt 2008, 15:49

Sorry,
lees net mijn berichtje en dat is vast niet duidelijk wat ik bedoel.
Ook op de kilometerteller van de W123 kan een impulsgevertje op zitten. Dit wordt gebruikt voor de cruisecontrol. Ik stel me zovoor dat dat ook wellicht te gebruiken is voor jouw navigatietoestel?

Impulsgevertje wat ik bedoel wat op de achterkant van je kilometerteler ingestoken.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MdG.MB » 31 okt 2008, 17:30

Hé Jeroen, ik ga direct op zoek. Ik zag gisteren zo iets: een kastje met twee dikke stekkertjes. Ik denk dat je dat bedoeld. Er stonden er twee van te koop, ik weet alleen niet of ik die kan gebruiken.
MdG.MB

Berichtdoor MdG.MB » 24 nov 2008, 22:29

De oplossing die ik gevonden heb is een magneetset van Gold Automotive op de tussenas gemonteerd.
Hiervan een impulsdraad naar de becker en een aardedraad op het frame van de auto.
bij interesse kan ik er een foto van plaatsen.
Nu heb ik alleen nog het signaal wat negatief en positief verkeerd om draait, waardoor de nav. iedere keer een verkeerde berekening maakt en ik dus ook geen 'kalibreer' rit kan uitvoeren.
Iemand een suggestie?
marcel
MdG.MB

Berichtdoor Leon » 24 nov 2008, 23:24

draadjes ompolen? magneet omdraaien?
Leon

Berichtdoor MdG.MB » 28 nov 2008, 16:36

tja, ik weet het niet.
momenteel calibreert tie tot status 2, hij geeft redelijk aan, maar is ook nog vrij onzuiver; dus ineens een afwijking of een straat die hij niet herkent.
volgens boekje kan calibreren ff duren, maar ik rij nu toch al aanzienlijke tijd rond.
Onder de gsm ontvanger / antenne heb ik een metalenplaatje aangebracht. de antenne is geplaatst boven op het dashbordkastje, van de vooruit weg, zodat de ruitenwissers niet in de weg zitten. ik vind de ontvangst langzaam op gang komen.
enfin, als iemand nog iets weet.
Marcel
MdG.MB

Keer terug naar Techniek