[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Brief aan de 2e kamer (belangrijk lees dit) : Algemene vragen over jouw auto - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:36

Brief aan de 2e kamer (belangrijk lees dit)

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Brief aan de 2e kamer (belangrijk lees dit)

Berichtdoor mischa » 22 nov 2008, 12:01

Puur alleen om de centen rijd ik geen oldtmer.Je moet gewoon keuzes maken als je een moderne wagen van geljke klasse comfort en gewicht wilt rijden betaal je je scheel aan belasting en verzekering. Dit was ik zat en ben overgestapt naar een oldtimer.
Trouwens vroeger reed ik van armoede al oldtimers waar de overheid wel bakken met geld aan verdient heeft omdat belastingvrj rijden toen nog niet bestond.
De wetgeving bestaat om er gebruik van te maken dus dat doe ik nu dan ook maar.
Wat geef jullie 5000 km p.j rijders meer recht als ik en bovendien degene die het doen om er fiscaal voordeel uit te halen zijn volgens jullie op 1 hand te tellen dus deze zullen de regelgeving wat dat betreft niet om de zeep helpen.
mischa

Berichtdoor Emile123 » 22 nov 2008, 13:25

Stel je kocht vorige maand een W123 coupe van 3-1984 voor bv 6500 euro omdat je het een mooie auto vind en je gebruik kunt maken van de bestaande belastingvrije regel.
Nu een maand later wordt dit teruggedraaid.

Wat is de auto dan nog waard als je die zou verkopen?

3-4000 euro?

Ach je wordt dan gewoon een paar duizend euro genaaid

Of het autobedrijf die er een aantal heeft staan die nog net niet belastingvrij zijn maar wel ingekocht zijn op basis van hij is over bv 3-4 maanden belastingvrij.
Nee die is bedankt (en praat me dan niet over ondernemersrisico).
Emile123

Berichtdoor MajikSimon » 22 nov 2008, 15:28

inderdaad...daarnaast ik hoop dat iedereen op deze site wil beamen, als je goedkoop uit wil zijn rij je geen klassieker en zeker geen W123.

Ik vind dat we binnen de club op dit moment niet zoveel discussie moeten aanwakkeren of het allemaal wel gelegitimeerd is , en niet heel de tijd moeten benadrukken dat er soms door sommigen relatief veel gereden wordt door leden met deze auto's. ik geloof echter echt dat dat uizonderingen zijn. Het onderhoud van de wagen kost aardig wat, tenzij je een exemplaar in showroomstaat hebt, aan heel veel wagens moet gelast,geplamuurd en gelakt worden.

Daarnaast zijn de auto's gewoon ECHT niet zuinig.Iemand die echt veel kilometers maakt, komt niet uit met een W123, want de wagens komen niet onder de 1:12 gemiddeld als je er gewoon mee rijdt zoals men rijdt op de snelwegen ( dwz 120-130 en veel optrekken en afremmen voor achteropkomend verkeer)

De uitzondering daargelaten die er 1:14 weet uit te knijpen met een 240D...die mensen kom ik niet vaak tegen, lijkt me ook niet leuk als je elke dag zoveel kilometers moet rijden temidden van zenuwachtig opgejaagd spitspubliek in hun leasebakken.

Daarnaast kan iedereen al deze berichten lezen, ook allerlei politici die erin geinteressseerd zijn.
verder is de Christenunie zeer goed op de hoogte welke wagens sterke motoren hebben en daardoor buitensporig lang meegaan: MB en volvo.Dit begrpijp ik uit een email die ik ontvangen heb van ze.
Misschine is het een idee om dit soort discussie alleen openbaar voor leden te maken. Noem me paranoide,
het maakt me werkelijk waar geen klap uit.<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/11/22 14:32
MajikSimon

Berichtdoor henklith » 22 nov 2008, 15:47

Emile,,Een jaar of tien geleden is de belastinggrens in Duitsland ook van 25 naar 30 jaar gegaan, of zelfs naar 35, ik weet het niet precies.
Maar ook daar heeft men het overleefd, of de regering het vroegtijdig had aangekondigd weet ik niet.
Bestaande gevallen werden in elk geval wel gerespecteerd.

Simon, als je zonder belasting heel veel wil rijden koop dan een 190D, is dat zo'n W201?? een 200D, is motorisch gewoon levenslang zeker :o))
rijdt 1 op 15 of zuiniger!
Nadeel? je rijdt niet in een klassieker, wel in een belasting vrije!
En er komen er steeds meer van!!!
Je zal als parlementarier maar dagelijks van die dingen op de snelweg tegenkomen, jij dik betalen, aan wegenbelasting, of aan de leasmaatschappij, en die andere slimmerd voor nog geen zeven cent per kilometer, en krijgt ie ook nog eens woonwerkverkeer vergoed, en een riante kilometer vergoeding voor het bezoek van klanten, alleen zit ie dan met de vraag waar die al dat opgestreken geld moet laten,
Nou daar zou die dan een echte klasieker van kunnen kopen, om op zondag naar een meeting te gaan of zo.

Groet, henk
henklith

Berichtdoor Quinten » 22 nov 2008, 17:59

Zoals ik al eerder heb aangegeven is er totaal niets mee mis om het belastingvrije termijn op te rekken naar 30 jaar en over 10 jaar mischien wel naar 35 jaar, ik begrijp wel dat er dan probleempjes komen voor personen die nu een 84- model hebben staan maar zo kan je wel uitzonderingen blijven maken (ff langer wachten dus) persoonlijk vind ik dat de toekomstige "klassiekers" van 1984-1987 enz totaal niet een bepaalde status moeten krijgen binnen 5 jaar,...ik weet zeker dat er een punt achter de oorspronkelijke regeling komt als we nu niet alvast wat compromissen gaan maken met de linkse rakkers en cultuurbarbaren die ook willen bepalen hoe lang ik bij mijn vrouw blijf en hoeveel kinderen ik krijg.
Quinten

Berichtdoor mischa » 22 nov 2008, 19:12

mischa

Berichtdoor MajikSimon » 22 nov 2008, 19:29

just for the record: ik rijd geen W123 of andere wegenbelastingvrije als dagelijkse woon werk auto.
ik rij een LPG G3 auto, niet omdat ik zo bezig ben met het milieu, maar omdat dat het goedkoopst is.
MajikSimon

Berichtdoor henklith » 22 nov 2008, 20:07

mischa wrote:

Sorry maar dat toekomstige klassiekers niet hetzelfde behandelt moeten worden als die van jou dat slaat nergens op. Het gaat hier niet om smaak, 25 jaar is 25 jaar en zo moet het blijven. Als ze de regel aan willen passen dan maken ze er maar 20 jaar van , koop ik er meteen een 300ce op gas bij.
Compromissen maken niks ervan de regering verdient al genoeg aan de heilige koe.
Als ze toch meer geld willen halen uit de wegenbelasting dan belasten ze nieuwe mercedesen v12 en bmw s 745 etc maar dubbel deze mensen kunnen het toch wel betalen en dan blijven wij met onze auto s lekker belastingvrij rijden.[/quote]

Mischa, met dit geswets ben je in de tweede kamer nog geen 10 seconde aan het woord man :o)

Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Jaap 230E » 22 nov 2008, 20:45

Wat zou de wereld toch mooi kunnen worden als de mensen in staat zouden zijn om elkaars mening/ zienswijze naast elkaar te zetten, in plaats er een oordeel over te vellen.

Wie vaak de balk bij een ander ziet, ervaart vaak zijn eigen splinter niet!

Leven en laten leven!

Groeten,

Jaap
Jaap 230E

Berichtdoor MajikSimon » 22 nov 2008, 20:52

volgens mij dwalen we af. Belangrijk is nog steeds de brief te sturen, de 2e kamer heeft nog altijd niet beslist over de oldtimerkwestie....
MajikSimon

Berichtdoor mischa » 22 nov 2008, 21:23

Mee eens Jaap
mischa

Berichtdoor mischa » 22 nov 2008, 21:31

Jij kunt het wel gezwets vinden maar ik zit ook niet in de 2e kamer. Ik geef enkel mijn mening. Bovendien mijn mening heeft de politiek toch geen boodschap aan in trouwens ook niet aan de mening de W123 club. Zij doen toch wel wat ze willen.Trouwens die cristen unie is over 4 toch weer weg en voor die tijd krijgen ze het er toch niet door. Ik maak me nergens druk over.
mischa

Berichtdoor henklith » 23 nov 2008, 01:41

Hoi Micha, ik trek bij deze mijn woord "gezwets" terug.
Ik werd er helaas een beetje moe van hoe wij namelijk met emotie bezig terwijl je daar bij de politiek geen ekele deur mee open maakt.
de politiek kent gewoon geen emotie.

Ik wil er bij deze eigenlijk ook geen woorden meer aan vuil maken.
wij gaan maar lekker verder met de hobby toch? :o)

Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Quinten » 23 nov 2008, 01:59

zonder enige aktie zal het er wel van komen dat de 25 jaar regeling wordt afgeschaft, dan wordt er geen enkele auto na 1983 meer belastingvrij,..... maarruh laten we maar er niet verder over rollebollen ,.....
De beste manier is om een brief te versturen en enkel de nadelen voor de oltimer gebruikers en hun toeleveranciers toe te lichten,...duzzz
Dan komt het wel goed.
Even ter info ik ga morgen lekker ff sleutelen aan mijn W123<br><br>Post edited by: Quinten, at: 2008/11/23 01:04
Quinten

Berichtdoor mischa » 23 nov 2008, 03:11

Zeker Henk lekker blijven genieten en wat dat betreft heb ik er ook niks meer over te zeggen. We zien het wel en het is toch nog niet zo ver.
mischa

Berichtdoor Bemerbenz » 25 nov 2008, 03:36

Kan me nog herinneren dat het "grijze kenteken" voor particulieren zonder overgangs- of pardonregeling binnen 3 maanden was afgeschaft. Uiteindelijk zitten de ambtenaren in Den Haag te rekenen en zien ze een toenemend aantal belastingvrije auto's de wegen gebruiken. Als je dan ook nog eens inzicht heb in de APK-keurings resultaten en NAP-database, dan zie je al snel dat vele oldtimer gebruikers de auto niet gebruiken als hobby, maar voor prive-gebruik.

Hoe pijnlijk ook voor alle bezitters van een oldtimer, laten we eerlijk zijn, velen van ons (lees het forum maar na), gebruiken de auto niet zoals de wetgever het heeft bedoeld, maar karren lekker duizenden kilometers belastingvrij rond. Uiteindelijk heeft de techniek en duurzaamheid van Mercedes toch gezegevierd, je kunt er eindeloos mee blijven rijden, en daat zit aan het eind van het verhaal toch een fiscale consequentie aan.

Voor diegene die de auto als eerste auto gebruiken en niet hobbymatig, is het redelijk dat het zelfde fiscale regime van toepassing is, dan op de bezitters van auto's jonger dan 25 jaar. Prijs je maar gelukkig dat je nu en wie weet hoe lang nog, kunt blijven profiteren.
Bemerbenz

Berichtdoor henklith » 25 nov 2008, 12:08

"An incovenient truth"

Groet, Henk, (die er iegenlijk niets meer over wou zeggen :o)<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/11/25 21:21
henklith

Berichtdoor Toyman » 25 nov 2008, 14:34

nou ik vind het geen profiteren
de wet is daar voor gemaakt
en waarom zullen ze die moeten veranderen om dat er iemand er plezier bij heeft om een ouderen auto te rijden en of het nu iemand is die 1000 km per jaar rijd of 10000
maar het is in den haag gewoon om de centen te doen en voor al als er maar iemand lacht dat hij een oldtimer rijd

Gr Ton
Toyman

Berichtdoor Jeroen » 25 nov 2008, 15:45

Sorry Ton,
Die wet was dus niet gemaakt voor mensen die 10.000 kilometer per jaar met een klassieker rijden! Dat is nou het hele punt. Die wet ging ervan uit dat er juist met klassiekers heel weinig werd gereden. Daarom is er indertijd een uitzondering gemaakt voor voertuigen ouder dan 25 jaar. Alleen het criterium, minder dan 5000 kilometer niet in de wet vastgelegd. Dus in die zin is ook niemand die een wet overtreed of zo.

Tegen de achtergrond waartegen de wet was bedacht (namelijk auto's van 25 jaar of ouder die weinig kilometers maken) zie je sommige politici nu vinden dat die vrijstelling oneigenlijk wordt gebruikt. Dat is in weze de essentie van het verhaal van de CU.

Daar hebben ze op zich denk ik gelijk in. Wat de FEHAC opvoert is dat nog steeds, gemiddeld, in Nederland weinig wordt gereden met klassiekers (2600km/j). En dus het huidige regime ook naar de toekomst, ook bij variable kilometerbeprijzing, gehandhaaft kan blijven.

Maar het handhaven van het huidige regime naar de toekomst zal voor een belangrijk deel toch gestoeld moeten zijn op daadwerkelijk weinig kilometers met je oude auto maken. Doe je dat niet, dan is er mi geen enkele reden om voor klassiekers op dit, of op enig anderlei vlak een uitzonderignspositie te claimen.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MajikSimon » 25 nov 2008, 17:53

Jongens; iedere keer als er gepraat wordt over dit soort zaken staat er in de telegraaf maa rook spits en metro noem maar op...een foto van een bepaald type Mercedes bij...

Het is mijns inziens daarom heel onverstandig dit soort zaken zo op een openbaar forum ( van dat bepaalde typ mb) neer te zetten.

Ik pleit ervoor dit soort topics niet zo open en bloot te voeren, zeker gezien de sterke neiging op dit forum van vele leden, herhaaldelijk te blijven benadrukken "hoeveeel" er wel niet wordt gereden en hoezeer er wel niet "misbruik" wordt gemaakt.

je weet niet wie er allemaal meelezen, en hoe en waar alles weer terecht komt.
Ik vind dat het overdreven, en wil voorkomen dat men dit klakkeloos aanneemt als zijnde waar.<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/11/25 16:54
MajikSimon

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto