Mark(parket),
In beginsel vind ik dat je gelijk hebt. Het wordt in theorie moeilijker om een deel van de bestaande auto's te behouden voor latere generaties. Invoering van het rekeningrijden zal echter een totaal ander regime inluiden. De vraag is wanneer daarmee begonnen wordt.
Het probleem in Nederland is dat er doorlopend nieuwe wetgeving wordt losgelaten om incidenten te bestrijden.
Ik noem dat "het georganiseerde wantrouwen". Een klein deel van de oldtimers wordt bereden om goedkoop veel kilometers te maken. Dus reageert Den Haag door de meerderheid te duperen, i.p.v. te accepteren dat zulks nu eenmaal onvermijdelijk is.
De motie is aangenomen en het kabinet (lees: staatsecretaris de Jager) zal het gaan uitvoeren.
FEHAC en anderen kunnen nog protesteren, want de staatssecretaris kan een motie, in tegenstelling tot een amendement, naast zich neerleggen.
Dat gebeurt echter zelden en als het gebeurt dient het een hoger politiek doel. Ik ben bang dat dat er nu niet is.
Ik ben ervan overtuigd dat dit een één-tweetje tussen de Christen Unie en CDA is geweest.
CDA was aanvankelijk niet happig en heeft de grens op 31.12.2011 gelegd. Dit wijkt af van het oorspronkelijke voorstel dat uitging van auto's jonger dan van 1983.
Christen Unie zal het CDA steun bij een ander voorstel hebben toegezegd. Dat is politiek bedrijven.
Ik neem aan dat jij de "vrienden van de Estafette"
www.renault-estafette.nl al kent?
Geweldige busjes, zeker als ze een schuifdeur aan de bestuurders kant bezitten.
Groet, Erik
<br><br>Post edited by: Gottlieb u. Karl, at: 2008/11/25 22:05