[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koppakking lekt : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:40

koppakking lekt

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koppakking lekt

Berichtdoor jdm » 27 nov 2008, 15:46

De koppakking lekt van mijn Mercedes 280CE. Blijkt een behoorlijk ingreep te zijn, ook financiël. Zit nu al rond de € 1200 bij de garage. Iemand die mij een tip kan geven?
Bedankt alvast.
jdm

Re:koppakking lekt

Berichtdoor Semrick » 27 nov 2008, 15:56

Uit je verhaal begrijp ik dat je hem al ter reparatie bij de garage hebt aangeboden?
Of heb je alleen een prijsopgave gevraagd?
Als het alleen het vervangen van een lekke koppakking is dan vallen de kosten volgens mij nog wel mee.
Maar als er een tijdje met de lekke koppakking is gereden en er is daardoor andere motorschade opgetreden dan kan het inderdaad wel in de papieren gaan lopen.
Maar als je hem al ter reparatie hebt aangeboden en er zijn al voor 1200 euro kosten gemaakt dan komt je vraag denk ik een beetje als mosterd naar de maaltijd.
Zo niet zou je kunnen zoeken naar iemand die het voor minder kan en wil doen.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toyman » 27 nov 2008, 16:03

dat lijkt mij ook aan de hoge kant bij een ford mondeo +ditrubitie snnar 350euro
Toyman

Berichtdoor MB280E » 27 nov 2008, 22:57

Waar lekt de koppaking? Of is het de pakking van de nokkenasbehuizing? Wat regelmatig voorkomt bij de M110.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 28 nov 2008, 00:23

Inderdaad, die olielekkage van het nokkenhuis wordt vaak verward met een koppakking, elfs in een garage.
Mercedes had daar zelfs een tubetje kit voor te koop waarmee je dat hoekje met kit af kunt dichten.
Garages zijn sowieso duur. Bespaar urengeld door een thuismonteur te zoeken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor jdm » 30 nov 2008, 21:53

De ANWB zei eerst bij het `vriesplaatje`maar volgens de garage is het de koppakking. Er veel witte walm heb ik niet en het borrelt ook niet bij de radiateur.

gr.
Jaap
jdm

Berichtdoor JantjeV8 » 30 nov 2008, 22:05

Als ie niet op gas loopt, ligt je koppakking er niet zomaar uit.

Maar geef eens alle info, een fotootje van de toestand zou zelfs kunnen helpen. Waarom kwam de Anwb je helpen? Opgeblazen blok?
Water in de olie, olie in het water, olie kwijt, water kwijt, een blok wat bellen blaast??
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor M110280E » 30 nov 2008, 23:27

Het lijkt mij verstandig om eerst een goede diagnose te stellen en aan de hand daarvan stappen te gaan ondernemen.
Ik zou het zowieso niet in de garage laten doen, net wat Jantje V8 zegt. Succes ermee.
M110280E

Keer terug naar Techniek