Mijn kleppendeksel is, zoals de meesten van ons, ouder dan 25 jaar en dus enigszins goor en aangetast.
Ik vond het dus nodig om die weer mooi te maken. Nu gebruik ik mijn wagen dagelijks, dus moest ik ff wachten op een 'koopje' en die kwam ik tegen op de onderdelendag in Nieuwegein.
Ook die was verweerd natuurlijk en goor.
Eerst maar eens grondig gereinigd met velgenreiniger (Sireon) Dit om het ergste vuil los te halen. Spulletje going lekker bruisen en weekte de boel goed los. Flink afspoelen met water. Én gebruik zeker plastic of latex handschoenen, het spul vreet ook aan je handen, niet zo prettig, zeker niet met een wondje.
Daarna ff aan de slag gegaan met een dremel en een staalborsteltje erop en ben de hele kleppendeksel rond gegaan.
Niet op een te hoog toerental, want anders krijg je verbrandingsplekken, en verder zorgen dat je je dremel bewegend houdt.
uiteraard geeft zo'n staalborstel toch minime krasjes, dat voorkom je niet. Nu ben ik poetsgoeroe hier, dus daar heb ik wel een oplossing voor: Langsol Strong Cut.
Deze polijstpasta gewoon handmatig gebruikt met een licht vochtige doek. Ietsje kracht gezet, maar niet overmatig (ik heb er dus geen lamme arm aan overgehouden) en voilá,.. de kleine krasjes mooi weg gepolijst.
Oude kleppendeksel:
Edit: foto was te groot.<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2008/11/29 23:23