door Bertoluchi » 30 nov 2008, 19:05
Paul Snip: Heeft die vacuumpomp niet al een tijd lawaai gemaakt, denk ik dan?
Heb ik niets van gemerkt. In ieder geval heb ik sinds ik 'm heb geen ander geluid gehoord. En ik neem aan dat je er niet 10.000 km mee kan rijden.
Volgens voormalig lid Boy, deden ze bij de taxi's van Boy om de twee ton een totaal revisie, maar dat zie ik ons niet (laten) doen.
Ik denk zelf iedere twee ton de vacuumpomp reviseren, distributieketting vervangen en voorkamers vervangen, dan ben je al behoorlijk safe.
De distributieketting moet dus om dat tandwiel wat je ziet als je de vacuumpomp eraf is. Ik zag geen ketting meer lopen daar.
Dus de vraag is inderdaad, zijn de kleppen nog heel en zo ja, hoe krijg ik de ketting om de tandwielen. Het precies op tijd zetten van de krukas, nokkenas en dat tandwiel van je vacuumpomp (is dat niet de brandstofpomp?) kan ik niet zelf. Bovendien moeten ik alle kapotte onderdelen van de vacuumpomp en de ketting uit de kettingkast krijgen. Hoe weet ik ook niet.
Paul Snip gaf een goede manier om te checken of je kleppen nog heel zijn, maar dan moet ik de krukas draaien en dat durf ik nu niet, omdat ik dan wellicht helemaal niet meer bij de distributieketting kan.
Vraagje: als ik niet meer bij het andere eind van de distribuieketting kan komen, hoe kan je dan de ketting erom leggen. Moet de kop er dan af?
M.vr.gr. Bert