door han2907 » 30 nov 2008, 21:08
hoi govert
mijn zoon heeft de verstuivers meegenomen naar zijn werk, een vrachtwagendealer.
het aantal bar's was goed, en ook het sproeibeeld.
ik ga ervan uit dat dit klopt.
de Mercedes monteur heeft de coclusie getrokken dat de 2e verstuiver niet goed was vanwege het feit, dat als hij de brandstofleiding van deze verstuiver los draaide, het nagelende geluid weg was.
hij zei, dat dit een typisch geluid van een verstuiver was, en ik deze het beste kon vervangen, ik heb er een originele MB verstuiver in gedaan, besteld bij de dealer.
ik weet zeker dat ik schoon heb gewerkt, en heb de bescherming er pas afgedaan, net voor de montage.
ik heb geen compressietest gedaan, maar de motor heeft geen carterdruk, en ook geen druk op het koelsysteem, ook verlies ik geen koelvloeistof.
door deze constatering heb ik niet aan compressie testen gedacht.
denk je dat dit zin heeft? en welke conclusie kun je eruit trekken als de compressie van de 2e cilinder lager is?
kun je me meer vertellen over de voorkamer? wat moet ik zien? en wat moet er gebeuren als dit niet goed is? is een voorkamer te vervangen? en hoe ?
ik begin nl. steeds meer het vertrouwen te verliezen in de dealer, als ik hoor wat liefhebbers me al kunnen vertellen.
dit moet een ervaren monteur toch ook weten? iemand die altijd aan deze auto,s heeft gesleuteld ?
volgens mij zijn de branfstofleidingen zonder spanning gemonteerd, we hebben alle beugeltje,s los gemaakt, en na het plaatsen van de verstuivers weer gemonteerd.
de nieuwe verstuiver heb ik nl. in alle cilinders geprobeerd, om te kijken of het verschil uit maakte, (dit is niet het geval)
wat is het effect als de leidingen onder spanning staan?
ik hoop dat je me verder kunt helpen, want mijn auto heeft (aantoonbaar ) 180000km gelopen, en ik stond laatst naast een auto die 300000 km had gelopen, en deze liep veel rustiger, en regelmatiger.
m.v.g. Han oet bentelo