[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
scharnierbakken : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:47

scharnierbakken

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

scharnierbakken

Berichtdoor agavengroen » 02 dec 2008, 11:53

Zag dat m'n scharnierbakken weer vol stonden met water. Ik wil dit binnenkort eens structureel oplossen.
Nu heb ik op dit forum al diverse foto's gezien, maar het is me nog steeds niet duidelijk waar deze bakjes nu moeten afwateren, waar ze kunnen overlopen en wat er kan verstoppen. Iemand meer info?
bedankt, Vaes
agavengroen
 


Re:scharnierbakken

Berichtdoor Semrick » 02 dec 2008, 12:32

Uiteraard hebben we meer info voor je Vaes,

Maar als er al water in blijft staan en je de afwateringsgaten niet eens kunt zien dan zit er al behoorlijk wat rotzooi in de scharnierbak.
Hieronder zie je een scharnierbak zo als hij er uit moet zien. Bij de rode pijl zie je duidelijk het afwateringsgat. Nu was ik op deze foto bezig met de scharnierbakken dus het motorkapscharnier en de veer zijn verwijderd.
Maar het afwateringsgat bevind zich recht onder het bevestigingspunt van het scharnier. Even de motorkap rechtop zetten en dan kun je er prima bij. Soms loopt er ook nog een vacuumleiding door dit gat heen.
Bij de 2e pijl zie je nog 2 andere afwateringsgaatjes.
Als je met een schroevedraaier recht onder de bevestiging van het scharnier prikt zul je zien dat het water vanzelf wegloopt.
Daarna even alle zooi uit de scharnierbak lepelen, spoelen of blazen en dan heb je voortaan mooie droge scharnierbakken.
<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/12/02 11:36

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:scharnierbakken

Berichtdoor Semrick » 02 dec 2008, 12:38

Maar als je dan toch bezig bent is het misschien handig om even onder de accu te kijken. Daar kan ook nog wel verstopping en rottigheid zitten.
Hier zie je de locatie nadat de accubak gedemonteerd is.
Bij de pijl die omhoog wijst zie je nu de andere zijde van het afwateringsgat van de scharnierbak.
Bij de pijl die naar rechts wijst zie je het volgende afwateringsgat waardoor het water uit de scharnierbak wordt weggevoerd via het spatbord.
Op de foto zie je wel meer kleine afwateringsgaatjes maar die horen er origineel niet in en zijn inmiddels dichtgelast ;-)

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:scharnierbakken

Berichtdoor agavengroen » 02 dec 2008, 12:48

Wow! Bedankt Eric, errugg duidelijk! Ik zal de boel eens goed schoonmaken, drogen en behandelen. Dan zal ik ook de accu+lekbak even verwijderen.
agavengroen
 


Re:scharnierbakken

Berichtdoor Semrick » 02 dec 2008, 12:53

Graag gedaan,

Vergeet dan niet aan de rechterzijde ook het afwateringsgat richting spatbord. ;-)
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten