door Bob » 04 dec 2008, 23:33
Als ik het zo lees dan mis ik de definitie " wanneer is cilinder 1 in BDP én op moment van ontsteken" Als je alles van je onsteking er af gesloopt hebt (zoals jij) ben je deze referentie kwijt. Je weet dus niet of je "BDP verbranding" hebt of "BDP uilaatslag". 50% kans !!!.
Om dit wél te weten te komen (zonder te proberen) moet het kleppendeksel eraf. Dan je vliegwiel op BDP. Dan heb alleen de goede BDP als cilinder 1 (voorste) met beide kleppen gesloten staat (dus ook de klepspeling voelt). Dan staat cilinder 1 op insteken (anders staat 4 op ontsteken en 1 op uitlaat slag, uitlaatklep open. ). Heb je dat. Dan naar de Rotor kijken, dan wijst de messing (geel koper strip) naar cilinder 1. rechtsom de volgende is 3 dan 4 dan 2.
Dus dan kap erop (kan maar in één stand),dan het ontstekingshuis (een beetje) verdraaien totdat een dichtstbijzijnde uier (kabelaansluiting) overeenkomt met de stand van de rotor, DIE kabel gaat naar bougie 1. De resterend kabels is dan natuurlijk rechtsom tellend cilinder 3 dan 4 en 2.
Als je nu de motor start loopt ie. Maar daarna ook nog op tijd zetten natuurlijk.
Succes Bob
Post edited by: Bob, at: 2008/12/04 22:38<br><br>Post edited by: Bob, at: 2008/12/04 22:39