[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Cash for clunckers in the USA : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 15:54

Cash for clunckers in the USA

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Cash for clunckers in the USA

Berichtdoor wimada » 16 sep 2009, 12:03

Dit doen ze in The States met auto's die ingeruild worden
voor een slooppremie dit is echt walgelijk!
weet niet wat ze er in andere landen mee doen en ook niet
in Nederland.

gr Wim

http://www.youtube.com/watch?v=Lq99kSUR ... ature=fvwp

http://www.youtube.com/watch?v=Jstfzd2zsIk

Post edited by: wimada, at: 2009/09/16 12:08<br><br>Post edited by: wimada, at: 2009/09/16 12:15
wimada

Re:Cash for clunckers in the USA

Berichtdoor MajikSimon » 16 sep 2009, 12:14

Tsja walgelijk inderdaad, maar dat denk ik erg vaak bij youtube filmpjes waar auto's opzettelijk kapot gemaakt worden..

Het hele sloop idee met premies is natuurlijk op zich al zeerdubieus.
Alles onder het mom van voor het milieu, schonere wagens etc..

Laat me niet lachen, wat een onzin.
in nederland is de slooppremie een flop..
MajikSimon

Berichtdoor Jeroen » 16 sep 2009, 14:27

HIer in de US is/was het een groot succes. Premie was maximaal USD4.500,--. Inmiddels al weer afgelopen omdat het beschikbare budget op is.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Pimmelot » 16 sep 2009, 17:11

Groot succes ja,maar dan wel voor de japanse autoindustrie.Grofweg 80% van de door Cash-For-Clunkers mogelijk gemaakte nieuwe autoaankopen waren Toyotas.

Een vervelend neveneffect is dat janmetdepet,wel in het bezit van een clunker maar niet in het bezit van cash,achter het net vist en ook nog eens geconfronteerd word met duurdere occasions en duurdere 2ehandsonderdelen.
Pimmelot

Berichtdoor Leon » 16 sep 2009, 23:50

Jep.. sloop premie en verwanten is _niet_ voor het milieu, maar voor de economie.

Tel je alle milieuschade bij elkaar op dan is doorrijden met je oude auto minder schadelijk dan een nieuwe maken / kopen.

edit: ik wordt echt letterlijk misselijk bij het zien van die filmpjes.. ben je dan autogek? Of zijn die amerikanen een beetje gek?<br><br>Post edited by: leon, at: 2009/09/16 23:58
Leon

Berichtdoor MajikSimon » 17 sep 2009, 00:27

Het is nog veel zieker dan je denkt.
Ze stoppen sodium silicate oplossing .. een soort glasdeeltjes in de motor nadat ze alle olie eruit hebben gelaten!!Denk dat de vervuiling tijdens het laten vastlopen van de motor ook enorm is.

De bedoeling is alle motoren compleet onbruikbaar te maken.
Wat is ertegen de auto te slopen en de motor op de plank te zetten als iemand er 1 nodig heeft?
Stelletje sicko's daar. Hoe doen ze dat hier?

Lees dit maar:

http://www.cashforclunkersfacts.com/car ... struction/

Het druist echt tegen al mijn principes in, ik probeer dingen zo lang mogelijk te laten rijden.
Met zo min mogelijk slijtage en alles maar repareren...
Zo zie je maar weer dat de overheid gebaat is, zelfs misbruik maakt van de onduidelijkheid omtrent de vraag wat nu vervuilender is, een nieuwe auto produceren of met de oude doorrrijden.<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2009/09/17 00:42
MajikSimon

Berichtdoor Dromer » 22 sep 2009, 09:28

Ik heb de link net doorgelezen (filmpjes had ik al een paar van gezien).
De tekst doet denken aan de dodelijke injectie als executiemethode voor ter dood veroordeelden, in hetzelfde land...'t is inderdaad waanzin en kapitaalvernietiging, maar al met al gewoon één van de vele uitwassen van onze consumptiemaatschappij. Gelukkig maar dat we met ons oude rollend materieel bewijzen dat een auto ook lang mee kan gaan...
Dromer

Keer terug naar Van alles en nog wat....