door han2907 » 04 dec 2008, 19:25
verslagje na een dagje sleutelen
vandaag ben ik begonnen met het zoeken naar lekken in de brandstof leiding.
de slangeklemmen van de aanvoer en retourleiding zaten los, en ik kon de leiding er zo aftrekken. om te testen of er lucht bij kwam heb ik even voor nood doorzichtige leidingengemonteerd.
de aanvoer leiding heeft geen luchtbelletjes, en in de retourleiding komt na flink gas geven een stroom kleine luchtbelletjes mee, ik ben van mening dat het geen effect op het lopen van de motor heeft, maar daar ben ik niet zeker van.
ik heb de leidingen weer gemonteerd en voorzien van nieuwe klemmen, de leidingen zitten nu stevig vast.
daarna heb ik het advies opgevolg en de leiding losgedraaid die voor de onderdruk op de brandstofpomp zorgt.
het veertje heb ik opgerekt tot 2,5 cm en daarna alles weer teruggezet.
hierdoor is het nagelende geluid wat afgezwakt(de felle tik,is eruit) maar voor mijn gevoel toch nog niet zoals het moet.
opmerkelijk vind ik wel dat de Benz veel beter op het gas reageerd, en wat feller is geworden.
het verschil is enorm, ook kun je de auto inderdaad tot een lager toerental terug laten zakken.
daarna heb ik de verstuivers eruit gedraaid en naar het bolletje in de voorkamer gekeken, dit zag er goed uit.
de verstuivers hebben we nogmaals getest, en het bleek dat er 4 met 120 bar zijn, en 1 met 90 bar.
omdat ik de tip had gekregen dat ze onderling niet teveel mogen verschillen heb ik de oude verstuiver weer gemonteerd.
op advies van de MB.monteur had ik nl. een nieuwe verstuiver gemonteerd, omdat hij ervan overtuigd was dat deze het nagelend geluid veroorzaakte.
het was nl. weg bij het losdraaien van de branstofleiding.
dat mocht echter niet baten dus een nieuwe verstuiver gekocht wat achteraf niet nodig was.
in dit geval heb ik de oude gebruikt om de verstuiver van 90 bar te vervangen.
ik ben nog niet tevreden, omdat de motor even regelmatig loopt, en dan in eenkeer een misslagje maakt.
in zoverre ben ik iets geruster, omdat de voorkamers volgens mij goed zijn.
maar nu heb ik een nieuw probleem.
de koude start weet ik nog niet, maar ik verwacht niet dat die beter is.
heeft iemand nog een idee waar ik kan zoeken, of is er ergens een specialist die er een keer naar wil kijken?
b.v.d. han heijne