[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verschillende draagarmen?? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 04:48

Verschillende draagarmen??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Verschillende draagarmen??

Berichtdoor Jacob » 02 dec 2008, 18:38

Mijn auto is afgekeurd op de rechter onderste fusee kogel dat is dus balen want dat gaat dus weer een hoop geld kosten!
Maar nu kwam ik bij het zoeken naar info over de fuseekogel berichten tegen over het vervangen van de hele draagarm(gebruikte) ipv alleen een nieuwekogel.
Zijn er hier nog verschillen in of zijn ze allemaal het zelfde?
Wiebren dacht dat er een verschil was als je ABS hebt en dat heb ik dus maar zeker wist hij het niet.
De dealert gebeld en die zag wel verschillende type's maar dacht dat dat meer om modificaties ging bij verschillende jaartallen.
Wie kan mij wat meer duidelijkheid geven?
Jacob.
Jacob

Re:Verschillende draagarmen??

Berichtdoor Coupe280 » 02 dec 2008, 19:50

jacob
de mb type 123 met abs hebben andere wielagers als mb zonder abs .
als je een draagarm van een type zonder abs overzet blijf je overmatige speling houden op je wiellagers .kun je er niet uitstellen !!
vrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Harrie » 04 dec 2008, 21:43

Ja Tonnie klinkt leuk, maar het verschil zit hem toch in de draagarmflensplaat, om het zo maar te noemen.
Heeft namelijk te maken met de sensor voor de abs.
Hier zit namelijk een gat voor de sensor, en die zonder abs heeft dat dus niet.
Heeft absoluut niks met wiellagers of fuseekogels te maken.

Met vriendelijke groeten, Harrie Puite.
Harrie

Berichtdoor Coupe280 » 04 dec 2008, 21:56

harry.
sorry ik was er van uitgegaan omdat ikzelf eens een draagarm van een mb met abs op een mb zonder abs gezet had.
ik heb hem toen apk laten keuren maar merkte toen dat er te veel speling op zat naar ik dacht de wiellagers dus.
de keurmeester zei op dat moment dat stel ik er wel even uit( omdat hij toch op de brug stond) en hij werd daarna goedgekeurd !!
later toen ik thuis was merkte ik dat er toch te veel speling op zat .
en heb het toen weer terug gewisseld toen was het wel goed.
dus vandaar dacht ik echt dat het andere wiellagers waren.
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek