[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wie Benz ik? : Even voorstellen - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 21:32

Wie Benz ik?

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Re:Wie Benz ik?

Berichtdoor 200B1984 » 04 dec 2008, 22:34

Hoi Don,

Dat weet ik niet (zou je aan Edwin moeten vragen, die heeft immers een auto die deze behandeling -volgens zijn en mijn leverancier- heeft ondergaan).
Dank voor de mooie worden over mijn auto!
200B1984
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Edwin1966 » 04 dec 2008, 23:07

Don,

Op de foto zie je zo,n dopje. In de achsterste zuilen zitter er twee per zuil en in de portieren ook (dus twee per portier, boven en onder).

Edwin

Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor 200B1984 » 04 dec 2008, 23:15

Die ziet er van binnen ook nog gaaf uit zeg!
200B1984
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor JantjeV8 » 05 dec 2008, 08:31

Dit is in elk geval een gezellig topic aan het worden!! Zo'n behandeling kun je inderdaad aan die zwarte dopjes herkennen. In alle deuropeningen zul je die dan terug moeten vinden. Die dopjes kun je er ook uitpeuteren om af en toe eens een tectyl slangetje er in te hangen.

He Mark, die caravan alla, maar dat je die verrekte eend van je zelfs mee op vakantie neemt zeg, sjonge jonge...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 05 dec 2008, 23:49

Jan,

Het is een nachtmerrie!

Die eenden weten me overal te vinden!!!

Doet me er aan denken dat ik het verslag van mijn vakantie nog steeds moet posten....

.....ff ontopic:

Ik heb ooit een paar jaar bij Peugeot Willemse in Bunnik am Rhein gewerkt.

Bestaat die nog steeds???
Markparket

Berichtdoor Edwin1966 » 06 dec 2008, 11:53

Don,

Ben even benieuwd of jij ook van die dopjes hebt.

Edwin
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor 200B1984 » 06 dec 2008, 17:54

Mark,

Willemse is ter ziele, althans, overgenomen door Nefkens (en die hebben een riant deel van de Peugeotmarkt in handen). Het bedrijf zit nog wel op dezelfde lokatie...

Ton
200B1984
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Don » 06 dec 2008, 18:43

Edwin;
De dopjes...weet ik niet uit mijn hoofd

ik zal straks eens kijken.

Trouwens de jouwe is ook weer een mooi exemplaar; geel met die stoffen bekleding; gezellig daarbinnen!

Don
Don

Berichtdoor Don » 06 dec 2008, 20:33

Edwin;

ik heb even gekeken; geen dopjes,..... scheiße,....ik had gehoopt dat die behandelt was !

Don
Don

Berichtdoor Toontje » 07 dec 2008, 09:16

hoi hoi
welkom en wat trekken betreft ik ben met een 200D met carravan dus ook in het franse gebergte geweest en dan is het zo je bent op vakantie en voor de verandering heb je dan maar een 3 bak de 4de heb je niet nodig maar je komt overal hoor en tijd zat om rond je te kijken als de dozen met foto's nog eens uitgepakt worden zal ik wel een foto van de combinatie opzetten
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor JantjeV8 » 07 dec 2008, 11:56

Don, niet te zwaar treuren, je kunt er zelf ook best wat aan doen. De W123 is door Mercedes-Benz behoorlijk vet in het leven weggezet. De kokerbalken zit een dikke laag wax in. Een paar kwetsbare plekken kun je zelf nog aanpakken.
Bij beide kokerbalken aan de voor en achterzijde vind je rubberen doppen, neem die er uit en spuit er rijkelijk een bus wax in. Die bussen kun je met lange slangetjes bij iedere automaterialenzaak halen. Haal ook eens uit je kofferbak de kunststof wielbakken weg, Dan kun je ook weermet die lange slangetjes heel goed de wielranden van binnenuit behandelen. Zo zijn er nog wel wat plekken, maar het is vast een voorzet.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Don » 07 dec 2008, 12:30

JantjeV8

Eerlijk gezegd doe ik het ook liever zelf; dan ga je de auto ook beter kennen.

Misschien geen dinitrol maar: toen ik de auto kocht rook die enorm naar,.....verse vettige schapenwol,....

Nou had ik allerlei gedachte's dat mijn uit Zwitserland geimporteerde auto daar jaren in een boerenschuur was opgeslagen en daarom de geur had geabsorbeerd (lekker zoals vroeger bij ons thuis) maar volgens mij heb ik ook wel eens iets gelezen over een beschermend 'goedje' voor de auto wat zo vettig zou kunnen ruiken,........bekend?

(ik wijk nu wel erg ver af van topic geloof ik)

Don
Don

Vorige

Keer terug naar Even voorstellen