[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ongeluk 300D shit... : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:38

Ongeluk 300D shit...

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Ongeluk 300D FOTO

Berichtdoor Wim Matsinger » 10 dec 2008, 22:37

Bedankt jeroen, maar mijn verhaal kreeg ik bij Interpolis te horen en bij klaverblad.

Vreem..ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt.... ik duik er nog eens..na dit schade gevalletje.

Groeten WIm
Wim Matsinger

Berichtdoor Roel280€ » 10 dec 2008, 23:10

Wim, ik werk bij Interpolis en vraag het morgen nog even bij de experts na. Vooralsnog neig ik naar Jeroen qua data.
Roel280€

Berichtdoor Jeroen » 10 dec 2008, 23:22

Wim,
Je hebt nu wel even wat anders aan je hoofd, maar mijn verhaal klopt echt. En het is natuurlijk ook raar als het niet zou zijn. Want dan zou er geen enkele redenen zijn om een all-risk verzekering af te sluiten. Zoals iemand al eerder aangaf, dan zou je afhankelijk zijn van de verzekering van iemand anders. Ikheb het over all-risk maar beter is het om te spreken van volledig casco. Google maar eens op volledig casco en je komt vanzelf op een aantal sites die je helpen met een definitie van wat is wat.

Even in het kort:

Wat betekent WA?
WA staat voor wettelijke aansprakelijkheid. Dit betreft de dekking voor schade aan derden.
Wat betekent beperkt casco? (Soms ook casco plus oid genoemd)
Beperkt casco dekt schade aan derden en daarnaast ook een aantal veel voorkomende schades aan uw eigen auto, zoals brand, diefstal, storm e.d.
Wat betekent volledig casco?
Volledig casco is de dekking voor schade aan uw eigen auto. Wettelijke aansprakelijkheid (WA) betreft de dekking voor schade aan derden.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jeroen » 10 dec 2008, 23:33

Bij deze even hoe zo'n bericht van uitkering er uit ziet. De verzekeraar is Allianz, tussenpersoon KNAC. Je ziet dat ze het bedrag uitkeren op basis van het expertiserapport met inhouden van het eigen risico.

Jeroen

Jeroen je zet je hele ziel en zaligheid (adresgegevens, kenteken etc.) op het forum (het boze internet, is dat wel de bedoeling?) Ik heb het weggehaald.

uw mod

Dirk

Post edited by: D!rk, at: 2008/12/10 22:37<br><br>Post edited by: D!rk, at: 2008/12/10 22:38
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Buddy » 10 dec 2008, 23:57

Hey Wim da's flink balen man! De 300D zag er goed uit en dan gebeurt dit. Heb je er zelf geen lichamelijke klachten aan over gehouden? Want dat vind ik nog belangrijker dan de Benz. De auto is wel op te knappen, maar op lichamelijke klachten heb je minder invloed. In ieder geval heel veel sterkte met de rompslomp.
Buddy
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1969

Berichtdoor Jeroen » 11 dec 2008, 00:20

Hi Dirk,
Dank voor de goed zorgen. Ik heb er niet zo'n moeite mee. Niets wat in die brief staat is met een paar muiskliks sowieso te achterhalen. google maar op Jeroen Dorrestein. Of google op je eigen naam of van je partner of zo. Je staat versteld/verbaasd/ontstelt?

Evenzo goed bedankt voor de attentie hoor.
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Re:Ongeluk 300D shit...

Berichtdoor Bogent » 11 dec 2008, 09:43

Balen zeg, sterkte er mee. Ik zal er ook maar eens een welvaartsknobbel op gaaan zetten.
Bogent

Berichtdoor Pimmelot » 11 dec 2008, 11:18

wim,beter zo als andersom.dat is ook gelijk de enige SUNNY SIDE die ik er aan kan vinden.verzekeringstechnies krijg je aardig wat steun zie ik.daarvoor moet je ook niet bij mij zijn.ik heb nog wel n, misschien niet terzake doend, verhaaltje wat wel lachen is(voor jullie dan).Jouw perikelen hebben bij mij n smeulend traumaatje aangewakkerd.

n jaar of 5 geleden had ik n tiptop G-60,rood,18.000,-(moeten nog guldens zijn geweest).
Ik ga er mee naar zwitserland,dure reisverzekering van GROENE LAND opzak.Ik ging daar praten met iemand over n agentschap in door hun gefabriceerde PAARDENSCHOENEN(hoefbeschermers).Op de heenweg heb ik n tussenstop in Antwerpen,ergens in achter t station,ik wil wat eten zoeken daar.Ik sta ergens stil om de kaart te bekijken.rechts word ik vriendelijk benaderd door n niet onaardig ogende schone.Links is t minder.Maar daar had ik in t geheel nog geen oog voor.Links word ik aan mn kraag achter t stuur vandaan GERUKT.ik kom bij op de stoep aan de overkant,in de rol van ridder te voet,omringd door n horde vriendelijke noordafrikaanse oude mannen.Zij bellen de politie.De politie komt,de straat is inene leeg(WEG getuigen),ik mag nog enige uren op dit belse bureau vertoeven(je zou je hond er nog n eens neerzetten om droog te worden).proces verbaal gemaakt.De belgen blijken achteraf de corrado alleen voor belgie te hebben gemeld als zijnde gestolen.
Weg auto,weg documenten,weg kleding,tassen,tentje etc,weg telefoon.maar daar ben je voor verzekerd.

Het begon al met t vervangend vervoer.dat gaf recht op NS 2e klasse.Na maanden kwam er n grote man met dikke sigaar in t hoofd en n dikke PAJERO langs.De taxateur.Hij heeft alle fotos en rekeningen van de TORRADO ingezien/meegenomen.Ook nog alle email verkeer met Zwitserland.

Heb 1 keer n brief mogen ontvangen dat ik met de noordezon vertrokken zou zijn.Als t me nog bijstaat was t de code voor iemand die zonder achterlating van adres geemigreerd is.Ik heb nooit gebeld met ze,ik heb n belfobie in dit soort zaken,maar ik heb GROENE LAND zeker 5 keer schriftelijk,waarvan 2 aangetekend,benaderd.

U voelt m al,toch? NADA reactie.NULL PFUNKT NULL.2 jaar geleden heb ik t opgegeven,maar nu leeft t weer.Weet nog niet of ik er blij mee ben.

Jeroen,bij jou staan zeker n berg hits.Maar bij mij niks hoor.Nou ja die over iets met n koepel niet meegerekend dan.
Pimmelot

Berichtdoor Brijn » 11 dec 2008, 12:05

Ik ben in zulke situaties al menigmaal tot tevredenheid gered door twee dingen:

1. Een rechtsbijstandsverzekering, zonder de DAS was ik er niet meer geweest.
2. De volledige ANWB/WW dekking, jaarlijks vergoeden ze akkefietjes met de MB. I.D.E.A.A.L.

Vooral ANWB/WW is niet te onderschatten, ik fluister mijn ouwe Benzen altijd toe: als er nou iets aan scheelt, krijg dan in het buitenland panne: afslepen, alle arbeidsloon bij reparaties, desnoods leenauto: allemaal vergoed.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Pimmelot » 11 dec 2008, 13:17

oh brein,ik heb n das verzekering,maar die deed dit soort gevallen geloof ik niet.zal er s induiken.dank.

ben r ondertussen ingedoken en DAS gaat er mee in de slag.de verzekering word in gebreke gesteld(als dit de goede term is),en ze behoren binnen 2 weken te reageren.

n geluk bij een ongeluk misschien.vooralsnog blijft t gelegitiemeerde diefstal die verzekeringen. vrgr.,wim<br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2008/12/12 17:26
Pimmelot

Berichtdoor Wim Matsinger » 05 jan 2009, 17:47

laatste nieuws per 5-1-2009

De Benz 300D is op oudjaarsdag door de expert bekeken.

Het schutbord achter wordt uitgedeukt en weer opgespoten.
Trekhaak connector vervangen (trekhaak nog goed)
Chromenstrips onder achterlicht worden vervangen (tevens de achterlichten laten nakijken, lekt nu dus water in de kofferbak)toch tikje gehad
Bumper wordt volledig vervangen.

Tja best nogal wat. gelukkig is er niets structureels ontzet in het chassis.
Nu maar eerst een afspraak maken voor het schade herstel. Ik laat gelijk de volgende zaken ook aanpakken:

1) Voorkant de bumper los en voorkant roest weghalen (beginnende blaasjes onder in de hoeken) en g overspuiten.
2) APK
3) Achterraamrubber vervangen, begint te lekken linksonder, heel klein roest plekje begint zicht te vormen is dus nu aanpakken anders...nog meer ellende ook in je koffer ruimte.

Wordt vervolgd..

gr wim
Wim Matsinger

300D schade hersteld!

Berichtdoor Wim Matsinger » 06 feb 2009, 13:33

Beste W123 rijders/verslaafden etc.

Gelukkig is de 300D weer helemaal spik en span na het ongeluk in december.

De achterkant is weer hersteld en gespoten.
Nieuwe trekhaak connector.
Oude bumper laten uitdeuken, scheeld ruim 300,- ipv nieuwe (en je ziet er niks van)
Daarvoor heb ik gedeeltelijk de volgende dingen van kunnen betalen:

* Nieuwe APK ( draagarm + fuseekogel vervangen)
* Kleppen laten stellen.
*Het achterraamrubber laten vervangen met nieuwe chrome sierstrip.( lekte en er zat beginnende roest onder het oude rubber.
* Passagier portier onder hoekje klein beginnende beschadiging laten herstellen en bijspuiten.
* Gehele voorkant ook opnieuw laten spuiten (onder achterlichten naar beneden etc) er zat beginnende roest op het plaatwerk onder de chromenbumper.

Gelukkig geen enkel laswerk nodig geweest.

Foto's volgen snel.
Ze rijd weer geweldig en is nog iets stiller geworden na het kleppen stellen.
Helaas niet sneller !

gr wim
Wim Matsinger

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto