[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
olielampje W123 D : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:25

olielampje W123 D

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

olielampje W123 D

Berichtdoor bluemoon me » 11 dec 2008, 22:05

Het zal wel weer oerstom zijn ,maar waar zit het waarschuwingslampje voor de olie.? Bij mij werkt die in ieder geval niet.En kan er ergens iets aangesloten worden die het oliepijl aangeeft wanneer er tekort of te weinig olie in de motor zit.?

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Re:olielampje W123 D

Berichtdoor Brijn » 11 dec 2008, 22:36

Nee, W123 heeft geen lampje,
Da's nieuwerwetsche hupsafladder.
Bekijk het van de positieve kant: Wat er niet is kan ook niet stukgaan

Oliepeilstokje is er wel.
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 11 dec 2008, 22:44

Maar er is wel een oliedrukmeter!
JaapW114

Berichtdoor JantjeV8 » 12 dec 2008, 20:50

En die meter is 10x belangrijker dan een oliedruklampje. Zo'n meter zou iedere moderne auto nog steeds moeten hebben.
Had een c200 cdi uit 2002, heb 3 kwartier staan zoeken naar een peilstok!!! Blijkt dat je met de knopjes in het stuur een bepaald menuutje moet opzoeken en dan piept er een melding of het in orde is of niet. Je weet nog niet eens of hij minimaal of maximaal staat, laat staan als je zelf wilt verversen hoeveel je er al in gekieperd hebt.
Peilstok en drukmeter, ouderwets maar het degelijkste wat er is.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Martin123T » 12 dec 2008, 21:01

De eerste A-types van de 2CV van Citroën hadden ook een peilstok, om het benzineniveau te controleren. Ook super degelijk. :P

Bij Mercedes zijn ze met de W204 van het systeem, zoals toegepast in de W203, weer afgestapt. Ik vond het bij mijn W203 wel handig, geen vieze handen en de motorkap hoefde ook niet open.

Moderne auto's hebben tegenwoordig vaak een oranje lampje voor een te laag oliepeil, werkt ook uitstekend.
Martin123T

Keer terug naar Techniek