MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 15:22

W123 Canarische Eilanden

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

W123 Canarische Eilanden

Berichtdoor MBvO » 01 okt 2009, 10:29

Niet voor het topic Reizen, want helaas niet met de W123 gemaakt, maar ik was afgelopen week op Lanzarote (Canarische Eilanden) waar ik tot mijn grote verbazing zeker een stuk of 10 W123s tegenkwam! Zelfs 1 taxi in functie die ik onderweg tegenkwam en dus helaas geen foto van heb.
Ik heb diverse 300Ds gespot, een 230E, een 280E en 2 keer een 300TD, en ook nog een compleet afgeleefde en overgekwaste W114.
De meeste zagen er aardig aftands uit, veel roest (veel zoute wind), 2 waren er overgespoten maar daarvan was het interieur overleden. Kilometerstanden vielen wel mee, maar de afstanden natuurlijk ook op een eiland wat op z'n langst 60 km. meet van noord naar zuid.Veel van de wegen zijn wel in redelijk erbarmelijke staat, om over de stukken off-road maar niet te beginnen.
Het sterft daar van de geimmigreerde Duitsers, en ook de wat oudere Spanjaarden zijn over het algemeen niet vies van een stukje ouderwetse techniek, dus ik vermoed dat je daar voor onderhoud prima terecht kan.

Het overgrote deel van de taxis zijn W201s die er over het algemeen goed uitzien (worden vaak gewassen dus het zout zal er minder vat op hebben, i.t.t. veel particuliere auto's).

Ik reed zelf in een erbarmelijke huur-Daewoo/Chevrolet Kalos (N.B.: wat een ROTbak, platte stoelen, vaag stuurgedrag en afschuwelijke versnellingsbak) waarin ik tot mijn verbazing amper een 300D kon bijhouden die voor ons reed.

Al met al natuurlijk een prettige verrassing in een toch al niet gekke vakantiebestemming voor een last-minute weekje.
MBvO

Re:W123 Canarische Eilanden

Berichtdoor Motormongool » 01 okt 2009, 12:32

Ik mis het Toverwoord: FOTO'S !!!

Motormongool

Berichtdoor MBvO » 01 okt 2009, 13:50

Haha, ik wist dat die opmerking ging komen... ik heb er een stuk of wat maar die staan op de computer thuis, ik zal ze tzt plaatsen maar had vanmorgen geen zin meer om m'n bericht te editen
MBvO

Berichtdoor MBvO » 06 okt 2009, 22:33

Hehe, nou dan eindelijk even de tijd genomen om de paar MB-fotootjes die ik van Lanzarote heb, te verkleinen en hier te posten.

Nr. 1, een fatsoenlijke 230E achter de supermarkt. 623 Hellelfenbeinweiss, net als mijn 300D. Origineel Spaanse auto aan het nummerbord te zien (1 letter achter de cijfers = 80er jaren)
GC = regio Gran Canaria, het 'hoofdeiland' van de Canarische Eilanden (administratief iig).

MBvO

Berichtdoor MBvO » 06 okt 2009, 22:35

Hier een mooie 200 aan de boulevard van Puerto del Carmen (Playa Grande). Wel overgespoten, maar daardoor een indrukwekkende glans in de ondergaande zon. Geen gek uitzicht, met een biertje erbij natuurlijk! (Wat je overigens wel in het Engels of Duits moet bestellen, want Spaans verstaan ze niet :-/ )

MBvO

Berichtdoor MBvO » 06 okt 2009, 22:37

Hier de eerder genoemde 300D die we in de huur-Daewoo amper bij konden houden! Hoezo, niet met het verkeer meekomen?!

MBvO

Berichtdoor MBvO » 06 okt 2009, 22:41

En hier de handmatig overgekwaste /Acht. Leek ook al een tijd stil te staan aan de laag stof op de ruiten te zien.

MBvO

Berichtdoor Roel280€ » 06 okt 2009, 22:43

Had die huur-Daewoo al zo'n verrotte ruitenwisser? Zal de rest idd ook niet veel zijn geweest...
Roel280€

Berichtdoor MBvO » 06 okt 2009, 22:45

En er moest natuurlijk ook gegeten worden, dus in het Vulkaan-park Timanfaya besloten we maar een half haantje van de vulkaan-grill te bestellen. Nog niet duur ook. Ongelooflijk bizar, een 6 meter diep gat zonder kolen of wat dan ook, en er kwam lucht van 300 graden uit!! De vloer van het restaurant was ook te heet om met blote voeten op te staan (makkelijk te proberen als je slippers aan hebt ;-) ) en buiten hadden ze nog wat andere demonstraties (een emmer water in een verticale buis in de grond gieten = geisertje spelen voor gevorderden) en zelfs het grind op de grond naast de gril was bijna te heet om op te pakken.
En dat terwijl de laatste uitbarsting, waarbij dat hele nationaal park gevormd werd, in 1824 plaatsvond. Indrukwekkend!

edit: zoals gezegd nog veel meer W123s gezien, maar geen camera, geen zin of niet toonbaar, dus dat was het!<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2009/10/06 22:46

MBvO

Berichtdoor MBvO » 06 okt 2009, 22:49

@Roel: inderdaad, er zaten zoveel butsen en schrammen op dat ik bij het aannemen tegen dat meisje zei dat we aardig ons best moesten gaan doen om daar nog iets tussen te krijgen... ach ja, hoef je je ook niet te schamen voor een handrembochtje op de gravel-parkeerplaats ;-)
MBvO

Keer terug naar Van alles en nog wat....