[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dorpel rubber : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 16:40

Dorpel rubber

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Dorpel rubber

Berichtdoor Riczun1 » 13 dec 2008, 00:06

Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij mis ik aan de rechterkant van mijn coupe dit rubber. Het zit wel aan de linkerkant (deze foto).

Ik heb nou steeds een natte rechter-achtermat. Terwijl alles aan de linkerkant kurk en kurk droog is!

Wat zeggen jullie ervan? Bedankt alvast!

Riczun1
 


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor D!rk » 13 dec 2008, 00:12

Als je dat ding mist... tja, dan moet je toch even naar de dealert.

Kost iets van een euro per stuk. Je bankrekening loopt er niet van leeg toch?

Dus give it a try ;)

Groet

Dirk<br><br>Post edited by: D!rk, at: 2008/12/12 23:12
D!rk
 


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor Riczun1 » 13 dec 2008, 00:26

Precies, vergeten gelijk te vragen: Iemand enige idee hoe die 'echt' heet en wat het bestelnummer is?
Riczun1
 


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor D!rk » 13 dec 2008, 00:27

Geen flauw idee, even kijken of er een serie nummer (123...) op zit? Anders even de WIS-cd er bijpakken, daar staat ie wel op...


Groetjes

Dirk
D!rk
 


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor Semrick » 13 dec 2008, 00:38

Ik denk dat het deze is:

Tulle langstrager unten aussen 123 997 2981 twv ongeveer 2,50 euro

Succes ermee.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor henklith » 13 dec 2008, 01:13

Maar ik snap niet wat het te maken heeft met een natte mat zoals jij zegd, of zou water opspatten door de opening?, en dan nog zou het niet binnen mogen komen tenzij,,,
groet, henk
henklith
 


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor Toontje » 13 dec 2008, 08:05

natte mat is lekage ergens
en dat dorpel ruber is om water weg te laten lopen niet om water binnen te laten
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 13 dec 2008, 19:18

Als er via dat rubber water in de cabine komt, dan is de binnendorpel ook niet geheel meer in originele staat........
Check dus je binnendorpel ook even. Goed kijken want door het isolatiemateriaal lijkt alles al snel prachtig..

Groeten Jeroen.
Rupsje Nooitgenoeg
 


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor Riczun1 » 14 dec 2008, 16:30

Oke, bedankt voor de reacties!

Maar wat nu de lekkage is weet ook niet, maargoed dat van het rubber viel me al op. Dus dat kan natuurlijk
dan snel op deze manier uitgesloten worden. Ik heb wel het idee dat het daarboven vanaf daar vochtig word.

Ik heb ook de voorkant onder/achter dashboard helemaal leegehaald, maar alles is daar krukdroog en ziet er gewoon als nieuw uit. Het schuifdak heb ik ook gecontroleerd, de gaten zijn al eerder netjes leeg en het water loopt dan aan de onderkant van de auto netjes weg. En spuit het ook regelmatig met beetje vet in.

Dus, is het nog even zoek-en giswerk denk ik.

In ieder geval bedankt. Ik ga vast achter het rubbertje aan ;)
Riczun1
 


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor henklith » 14 dec 2008, 17:03

Hoi Rizu, het is lastig te vinden denk ik, ik heb nog steeds dat er water loopt uit het rubber tuitje, ik weet zeker dat het niet van de voorkant komt, ik denk dat het uit de c steil komt waarschijnlijk dat water in de achterste wielkast in die steil komt, en dan loopt het de kokerbalk in onder de deuren, en dus bij dat rubber tuitje er weer uit.
Groet, Henk
henklith
 


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor Hans230CE » 14 dec 2008, 17:50

Hey Richard

Ik heb nattigheid ontdekt aan de linkerkant achter, godverde**@###§§

Ben benieuwd waar jij het vind, ik begin met nieuwe deurrubbers
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor Riczun1 » 15 dec 2008, 00:34

Oh, dat is wel klote inderdaad Hans!

Het is vooral nou zo rot bij die lage (en vochtige) temperaturen dat de ramen aan beiden kanten compleet beslaan! Echt een hekel aan om 2 kanten te gaan schrappen of de voorruit in het begin droog te vegen aan de binnenkant.
Als de kachel eenmaal op temperatuur is, is het zo onder controle!

Maargoed de oorzaak moet wel gevonden worden natuurlijk.
Riczun1
 


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor Hans230CE » 15 dec 2008, 00:45

Ik loop te denken over een standkachel, Richard, maar eerst het gaatje vinden
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpel rubber

Berichtdoor henklith » 15 dec 2008, 01:01

Wat nog redelijk goed te vinden is is een lekkage van de langsbalk naar de cabine, die wand is kwetsbaar.
Kwestie van de bekleding van die wand even los neman, misschien de voorstoel er even uit!?
Kijk,, je kan door een of andere oorzaak vocht/regen/condens in de langs kokerbalk krijgen, maar als de wand naar de cabine dicht is, dan krijg je dat water in elk geval niet binnen, en dat heb ik nu wel voor elkaar gekregen.
Groet, henk
henklith
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten