Henk Henk, weet je het niet of zit je te stangen?
Ja in dit geval gaat je lijfspreuk, meten is weten, niet op
Het kopervet gaat op de zijkanten van de blokken, dit om de blokken gangbaar te houden. Zo komt er minder snel corrosie tussen je blok en de remklauw. Tussen remblok en remklauw dus. Daardoor gaan de blokken minder snel vast zitten. Op de achterkant van de remblokken kun je ook kopervet doen, dit is om hem stiller te houden.
Ook doe je kopervet op de gelijderpennen, ook dit is om het mooi gangbaar te houden en corrosie te voorkomen.
Op die manier kun je het de volgende keer makkelijker loshalen, en het blijft langer gangbaar natuurlijk.
Het kopervet doe je dus niet op de voering!
Hoewel we dat wel eens deden. Maar ik zal hier maar niet vertellen hoe en wat om vergissingen te voorkomen.
Maar mijn stelling blijft: Als je geen verstand van remmen hebt blijf er af!!!!!!