[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Tank leeg : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:46

Tank leeg

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Tank leeg

Berichtdoor laarav » 18 dec 2008, 20:20

Hallo een bekende van mij heeft een W123 250 maar zijn vrouw heeft de tank leeggereden. Benzine er ingedaan en nu loopt hij niet goed meer alleen bij flink gas geven. er zal dus wel iets verstopt zitten zit er ergens een filter of zit de carburator verstopt ??????
bvdAdrie
laarav

Re:Tank leeg

Berichtdoor JantjeV8 » 18 dec 2008, 23:39

Tankfilter, voorfiltertje, hoofdfilter en ongeveer 26000 kanaaltjes en gaatjes in de carburateur......
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor agavengroen » 18 dec 2008, 23:54

wellicht een verstopte sproeier. Wat bij een 2cv wel eens wilde helpen is even flink gas geven en tegelijk het luchtfilter dichthouden. Troep werd dan door de sproeier heen gezogen.
agavengroen

Berichtdoor Rob Holewijn » 19 dec 2008, 00:39

blaas ff met lucht door je benzine slang richting tank. als het dan goed is weet je waar het aan licht maar moet je wel je tank filter schoon maken.
80% kans dat het daar aan licht/
Rob Holewijn

Berichtdoor drieske » 19 dec 2008, 12:25

Met het laatste halve litertje B is er waarschuinlijk wat vuil v.d. benzinetank richting motor meegevoerd wat de B-filters heeft verstopt!
Maak de B-filters schoon of vernieuw deze. Ook de zeefjes bij de benzine pomp en, indien aanwezig, in de benzine leiding vanaf de benzinepomp richting motor even schoonmaken b.v. met een tandenborstel en wat benzine en tegen 't licht houden om te controleren. Veel succes !
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor laarav » 19 dec 2008, 21:45

Oke Bedankt voor de reacties. ik ben eruit eerst gekeken of het pompje benzine gaf: volop dus niet kapot of verstopt: de sproeiers schoongemaakt: hielp ook niets toen de bougies eruit en gekeken of die vonken: 3 v/d 6 kapot dus helemeel geen lege tank !!!!! weer op het verkeerde been gezet. maar hij loopt weer als een nieuwe (met 6 nieuwe bougies)
iig. iedereen bedankt
Adrie
laarav

Berichtdoor Rob Holewijn » 20 dec 2008, 01:40

Nou gelukkig dat het niet echt ernstig is. Jij weer blij.
Rob Holewijn

Berichtdoor laarav » 20 dec 2008, 10:41

ja Rob heel mooi maar ik vraag me toch af hoe er in 1 keer 3 bougies kapot kunnen gaan ???
Adrie
laarav

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto