[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Ongeluk 200D : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:29

Ongeluk 200D

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Ongeluk 200D

Berichtdoor HuGoBoSs » 20 dec 2008, 18:45

Hallo Beste Mercedes liefhebbers
Wat een pech heb ik vandaag... ging me auto wassen bij een wasbox na een half uurtje was ik klar auto weer helemaal schoon op weg naar huis ben ik uit de bocht gevlogen bam zo tegen een Rotsblok van 1 meter hoog
Rotsblok was 3 meter verschoven
ik flippenen stressen
toen takel bedrijf gebeld beste man had oogje van de ketting niet goed op de haak gedaan lier schiet eraf auto achteruit met open bestuurders deur bam weer tegen de zelfde rotsblok wat langs de weg op het gras staat
ik kijk die man aan.. hij zegt dat maken we goed maak je niet druk ik zo ok meneer (Hij heeft zijn baas gebeld die zei laat die klant maandag maar bellen dan maken we het in orde)
Eindelijk thuis ging ik eens kijken wat de schade precis is
Linksvoor bumper beetje krom
Linksvoor onder de bumper stukje van 40cm bij 40cm 20cm naar binnen
dus radiatorlek zit tegen viscovan aan 1blad van de fan kapot
dorpel beetje ingedeukt en de bestuurders deur wat ik zelf niet heb gedaan
Auto is WA verzekerd
wat lijkt jullie verstandig laten maken of???Ben ook benieuwd hoe het takelbedrijf me bestuurders deur gaat vergoeden iemand eenig idee?
Helaas heb ik geen fotos kunnen maken had zoveel stress en paniek
mischien dat ik ze morgen kan maken en hier plaatsen<br><br>Post edited by: HuGoBoSs, at: 2008/12/20 17:47
HuGoBoSs

Re:Ongeluk 200D

Berichtdoor Starcruiser » 20 dec 2008, 19:16

Heel lullig voor je, al die pech.

Oriënteer je wél alvast op de kosten van een nieuwe deur (+ montagekosten + spuitkosten), voordat je naar dat bergingsbedrijf toe gaat om te praten over vergoeding. Anders schepen ze je misschien af met een klein bedrag.
Starcruiser

Berichtdoor HuGoBoSs » 20 dec 2008, 20:29

@ Starcruiser
Hoi ik moet bergingbedrijf maandag bellen
heb net iemand gebeld een kennis met eigen schadebedrijf
hij zei door de telefoon is het moeilijk maar als je een nieuwe deur moet ben je zo rond de 300€ aleen voor de deur kwijt en de rest van de schade komt die morgen bekijken dus berginsbedrijf moet me zeker 400/450 euro betalen en dan de rest nog
of mischien slopen en in onderdelen verkopen er zit een super mooi blauw leer interieur in wat zeker geld opleverd en een goede motor met 230.000 op de teller
maar zover is het nog niet wei weet valt het allemaal mee en laat ik hem maken<br><br>Post edited by: HuGoBoSs, at: 2008/12/20 19:30
HuGoBoSs

Berichtdoor JantjeV8 » 20 dec 2008, 22:21

Aiaiai, het gevaar zit in een verborgen hoekje, even niet opletten. Het kan iedereen gebeuren.
Maar om hem gelijk uit elkaar te halen voor de onderdelen hoeft toch niet zomaar!!
Eerst rustig worden, goed informatie inwinnen, pas dan beslissen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jaap 230E » 20 dec 2008, 23:20

Hallo Hugo,

Inderdaad,helemaal eens met Jan V8, desnoods bij die Belgische sloperij
informeren of ze een deur in jou kleur hebben,als je morgen bekomen bent van de schrik, ben ik benieuwd naar de schade, want het klinkt in eerste instantie niet zo erg, maar een paar detail foto s spreken voor zich, maar goed blijft vervelend, en kan me goed voorstellen dat je goed geschrokken bent, doch laten we hopen dat het allemaal weer goed komt!

Mvg,

Jaap
Jaap 230E

Berichtdoor Karaca10 » 20 dec 2008, 23:35

Rustig aan hemso,
je moet je inderdaad niet overgeven aan je emoties. even rustig worden het is inderdaad heftig als je tegen een blok knalt of wat ik had met de 280SE, hard tegen een stoeprand knallen. gelukkig was alleen de velg van mij kapot, een stuk eruit. Maar goed van de schrik vrijgekomen heb ik de auto een paar dagen laten staan en daarna eens bekeken bij mij was er verder geen schade dan alleen de velg, een ander erop gezet en ik kon weer verder.
je moet de 200D niet slopen maar idd even afwegen hoe je hem gaat repareren, lijkt mij de beste optie.
Karaca10

Berichtdoor HuGoBoSs » 20 dec 2008, 23:48

Hoi allemaal bedankt voor het reageren en gerust stellen (pijn in me hart is al iets minder)
ik ga morgen wel eens verder kijken heb vandaag niet goed kunnen kijken
Ben benieuwd hoeveel het gaat kosten
Sowiezo een Radiator en een fan wat vervangen moet worden en tja die deuken kan je wel terug slaan/trekken denk ik maarja ik maak morgen wel wat fotos voor de geintreseerden<br><br>Post edited by: HuGoBoSs, at: 2008/12/20 22:49
HuGoBoSs

Berichtdoor Semrick » 21 dec 2008, 08:24

Hoi Erol,

Die schade aan de deur en dorpel (veroorzaakt door ondeskundig) afslepen kun je gewoon laten repareren door een erkend schadebedrijf. De rekening kan je dan indienen bij het sleepbedrijf. Zij zullen ongetwijfeld een verzekering hebben tegen dit (bedrijfs)risico.
Voor de andee schade draai je zelf op maar als ik dat zo lees is dat zelf ook nog wel te doen.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor Pimmelot » 21 dec 2008, 09:05

repareren van deze zchoonheid is toch altijd BILLIGER dan den aanschaft van net zo n mooiert.
ook mijn oprechte deelneming uiteraard.in mn vorig leven heb ik heelwat smakken mogen meemaken,maar t is net als met n vent die nooit went.
sterkte en n voorspoedig herstel,vrgr.,wim

vooruit dan maar,erelid der FRANK=OKEE GRUPPE,
enig lid der GOBI-GELBE-GRUPPE,
geweigerd lid der HEIMAT GRUPPE,
onmogelijk lid der STERREGANGERS GRUPPE.
Pimmelot

Berichtdoor HuGoBoSs » 21 dec 2008, 13:01

Hier zijn ze dan :(
Ben benieuwd wat de echte kenners ervan zeggen

<br><br>Post edited by: HuGoBoSs, at: 2008/12/21 12:03
HuGoBoSs

Berichtdoor Spartacus » 21 dec 2008, 15:32

Huug, ik ben niet echt een kenner, je zei iets over slopen, doe dit niet waar de Benz bij is. Aan de plaatjes te zien schreeuwt hij "laat me niet in de steek"; een radiator en een beetje plaatwerk!?
De rest is voor die klojos(sorry) en moet je ff vergeten; succes ermee!

Mike (die laatst een krasje op een Ford Probe heeft gemaakt, waarvoor de verzekering 780 euries heeft moeten neertellen!)

Lid van de 123WHISPERER-GRUPPE
Spartacus

Berichtdoor HuGoBoSs » 21 dec 2008, 15:49

@ Spartacus
Hoop dat ik dat ook krijg die 780
dan komt het helemaal goed met me Benz
idd ik moet rustig na denken wat ik wil en ga doen moet er laten geen spijt van krijgen
HuGoBoSs

Berichtdoor Toontje » 21 dec 2008, 16:27

hoi hoi
die deur is maar de deur
die voorkant is wat moeilijk te zien op de foto's maar wat ik er zo van zie best wel wat werk maar niet overkomelijk als je het zelf doet als je het moet laten doen zal het erom hangen of dat die totallos word verklaard .
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor henklith » 21 dec 2008, 20:32

Als de linker voorpoot nog maar recht is toch?
kan je dat uitmeten?
groet, henk
henklith

Berichtdoor Semrick » 21 dec 2008, 21:23

Nou dit is niet echt iets om je zorgen over te maken.
De deur is niet meer te redden maar dat is niet jouw probleem maar dat van de afsleper.
Voor de rest zou ik zeggen even de bumper, grill, koplampen, radiateur en alles wat verder nog in de weg zit demonteren.
Dan alles wat krom is weer met beleid recht buigen, trekken en/of kloppen en dan zie je er volgens mij niks meer van.
Het motorblok ziet er trouwens nogw el keurig uit zeg.
De koplampen zijn niet eens kapot gegaan. Op basis daarvan en wat ik op de foto's kan zien kan ik me niet voorstellen dat dit een ernstige schade is waarbij het chassis krom zou zijn.
Dit is echt geen schade om je auto voor te slopen ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor HuGoBoSs » 21 dec 2008, 21:40

Hallo Mensen ben rustig aan het bijkomen en aan het denken
@Semrick volgens mijn valt het ook mee idd maar weetje wat het probleem is als je zelf niet hadig bent dan tik het aardig door in de portomonee
ik wacht ook even af wat de schade-expert me gaat geven voor die deur en dan ga ik een beslissing maken

En motorblok wat er in zit heeft pas 230.000 en altijd goed onderhoud gehad ik rij er al bijna 4 jaar in zonder problemen en elke jaar zonder kosten door de rdw keuring en apk

Maarja mischien is dit het moment om een keuze te maken ga ik door met me Turbodiesel en 380sec zonder 200D in me collectie word een moeilijke keuze...
Oja en de radiator is volgens mijn ook niet lek doordat de radiator naar voren is gekomen is de onderste radiatorslang geknikt en kapot gesprongen.... op de radiator zijn wel een paar koelribben verbogen maar dat maakt volgens mijn niet zoveel uit zolang de temperatuur maar niet oploopt<br><br>Post edited by: HuGoBoSs, at: 2008/12/21 20:43
HuGoBoSs

Berichtdoor Hans230CE » 22 dec 2008, 10:20

Zo op het eerste gezicht echt niets om bij te panikeren!!, ziet er erger uit dan het is. Het is normaal dat je panikeerd vlak na het ongeval, maar dit zijn een paar dagen werk en dan naar de spuiter. Ik ben er niet helemaal uit, is die deur over geweest??? Dan moet je misschien de A-stijl laten bekijken door een prof, maar vooraan is het echt niet schrikbarend, klote, maar dat isb tot daar aan toe. Bekijk het eens op je gemak en begin hem rustig af te bouwen.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor HuGoBoSs » 22 dec 2008, 12:07

Hoi Hans230ce
Deur was open en lier schoot los auto ging achteruit de takelmedewerker rende er achter aan om de handrem te treken maar wij hebben een voetrem in plaats van handrem!!
Dus auto knalde met open deur tegen de zelfde rotsblok als het ware werd die naar de motorkap toe gewrongen

Ik belde de bergingsbedrijf oja meneer klop het is even druk laat u nummer achter en we bellen u zo terug inmiddels als 45 minuten voorbij....Dit had ik dus verwacht tja als het op betalen aan komt hebben ze het druk
HuGoBoSs

Berichtdoor Harmen » 22 dec 2008, 13:25

ben benieuwd! schade ziet er niet verontrustend uit, naar mijn idee... met semricks tips kom je misschien zelf al een heel eind! daarna kan je nog bekijken of je het door een prof gaat laten bijwerken!

succes met de afwikkeling vandaag met de deur... ik zou gewoon weer terug bellen... afspraak is 'bellen zo terug'.... gewoon even vragen wat zij onder 'zo' verstaan....
Harmen

Berichtdoor HuGoBoSs » 22 dec 2008, 13:53

Hallo Meneer Harmen
het valt idd mee als je een hoop zelf kan doen maarja ik ben cv monteur en geen auto monteur helaas dus moet alles door een ander gedaan worden wie weet ik nog niet
en ik heb ze net weer gebeld kreeg een mevrouw aan de lijn ja meneer het is druk u heeft vanochtend ook gebeld geloof me u word vandaag terug gebeld vanmiddag zei ze
Ik wacht het nog af vandaag als ze niet bellen schakel ik me Tussenpersoon en rechtsbijstand verzekering in dan mogen die het uitzoeken
ik had een beetje schade hun (takkelbedrijf) heb het alleen maar erger gemaakt en daar baal ik van<br><br>Post edited by: HuGoBoSs, at: 2008/12/22 12:54
HuGoBoSs

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto