MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 22:52

Mijn eerste klepstelsessie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Mijn eerste klepstelsessie

Berichtdoor Limpsalot » 11 okt 2009, 15:44

Terwijl het hele land in een sombere herfstregen was gedompeld, heb ik in de altijd zonnige Bollenstreek, gewoon buiten in het zonnetje, voor de eerste keer mijn kleppen gesteld. (eigenlijk gekeken hoe het gedaan wordt, maar goed)

De heer Incognito gaf eerst even een overzicht van hetgeen zich zoal onder de motorkap bevindt, en met name het voor mij zeer onbekende gedeelte dat schuilgaat onder de zwarte pan waarin het luchtfilter blijkt te huizen.

Limpsalot

Re:Mijn eerste klepstelsessie

Berichtdoor Limpsalot » 11 okt 2009, 15:46

Daarna ging de doos van Pandora open, en vertoonde de auto een deel van zijn geheimen.

Limpsalot

Berichtdoor Tinus60 » 11 okt 2009, 15:51

Tja je herkent hem zo, natuurlijk de opperbol!!!

groet,
tinus60
Tinus60

Berichtdoor Limpsalot » 11 okt 2009, 15:56

Het feitelijke werk, stellen van de kleppen dus, was zó spannend dat ik daar geen foto's van heb gemaakt :-(

Maar goed, de kleppen zijn gesteld en ik weet nu hoe het moet!

Mede-aanwezige Martin (blokhead) constateerde nog verbogen vergrendelingen van de motorkap, waardoor deze niet in de bovenste stand vast stond. Ook meteen even geregeld. Verder zag hij nog een loshangend luchtslangetje waarvan de functie onbekend bleef. Toch maar weer aangesloten want dat zal er niet voor niks zitten neem ik aan.

Na een gezellige en leerzame middag naar huis rijdend, kon ik aan het rustiger en soepeler lopen van de motor merken dat deze exercitie hem goed had gedaan.

Nogmaals dank aan Incognito en Martin.
Limpsalot

Berichtdoor ??? » 11 okt 2009, 17:29

Bedankt Roel dat je me incognito noemt.
Ja anders weet een ieder dat je bij de Opperbol bent geweest hahaha.
En van het spannendste moment geen foto gemaakt ;-(
???

Berichtdoor Limpsalot » 11 okt 2009, 23:27

Nee ik was zo in beslag genomen door de kunst dat ik niet meer aan fotograferen heb gedacht. Maarja, volgende keer beter dan maar ;-)
Limpsalot

Berichtdoor Markparket » 13 okt 2009, 02:07

Leuk he? Dat elkaar helpen....

Ik heb in de wandelgangen vernomen dat de Opperbol een 'Listig gloeiend en doorvretend electronisch wormpje' in de centrale regelunit van de ACC heeft zitten, die uitzaaid naar het uitlaat en kleppensysteem;-)

Volgens mij zijn hier 'grondige' maatregelen nodig 'Hinkt een Boel'...

Ik zou zeggen: Nuke'm;-)
Markparket

Keer terug naar Techniek