Gisteren zijn Bert en ik bezig geweest met ontluchten.
Helaas heeft dat niet tot het gewenste resultaat geleid.
Dat wil zeggen... de koppeling is wel ontlucht maar de auto schakelt bij draaiende motor niet in zijn versnelling.
Als de motor uit staat is er wel met de bak te schakelen.
Wij zijn zelf bang dat er bij het monteren van het blok op de versnellingsbak iets fout is gegaan waardoor de koppeling niet meer werkt.
Wij zelf denken dat het volgende het geval is maar meedenken van jullie kant kan natuurlijk geen kwaad.
Toen de bak van de motor gescheiden was heeft Bert de koppeling ingedrukt. Hierdoor is door de koppelingscylinder de "gaffel" of hoe dat ding ook heeft onbelast naar voren gedrukt.
Op het plaatje hieronder zie je het onderdeel dat ik bedoel (die horizontale metalen strip).
Aan de ene zijde wordt hij dus bediend door de koppelingscylinder (op de foto gezien links) en aan de andere zijde zit hij vast op een soort kogelgewrichtje. Hij was tijdens de demontage van het blok in ieder geval los geschoten van het kogelgewricht.
Het vermoeden bestaat dat dit onderdeel niet goed is vastgedrukt op het kogelgewricht en dus aan beide zijden los zit.
Als de koppeling ingetrapt wordt hoor je ook een tik (van metaal op metaal) die je bij een normaal werkende koppeling niet hoort.
Dit zou betekenen dat de bak weer van het blok gescheiden moet worden
<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/12/29 19:34