[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
groen dashboard lampje. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:48

groen dashboard lampje.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

groen dashboard lampje.

Berichtdoor bluemoon me » 28 dec 2008, 15:42

En opeens ging een groen dashbaord lampje branden. Juist na Kerstmis. Echtwaar en ik had het nog nooit gezien.Als je de verwarmingsknop links bedient van de 280TE dan ging het lampje branden.Geen idee waarvoor het dient.

Iemand van de leden wel?

en ik maak snel van de gelegenheid gebruik om ieder een goed Mercedesjaar 2009 te wensen.

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Re:groen dashboard lampje.

Berichtdoor erik69 » 28 dec 2008, 16:03

Staat er geen symbool bij?
En waar zit het lampje?
erik69

Berichtdoor Govert » 28 dec 2008, 16:09

Er is een groen lampje, dat is ter controle van de knipperlichten als je een aanhanger hebt. Dat lampje zit meestal alleen op Duitse modellen.

Lampje 14 op het plaatje hier:
http://www.xs4all.nl/~ipenburg/Mercedes ... nual/?p011
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 28 dec 2008, 16:21

Dat klopt.
Maar zou zonder aanhanger 1 keer knipperen als je de clignoteur aanzet en met aanhanger continue meeknipperen (als de aanhangerverlichting werkt tenminste.)
Het is dus een soort van controle.

Wat ik vreemd vind dat het lampje gaat branden als je de linker verwarmingsknop verdraaid.

Heb je niet per ongeluk een standkachel in je auto?

En kun je eens een foto plaatsen van het lampje?
Markparket

Berichtdoor bluemoon me » 29 dec 2008, 15:01

het is glijk het lampje van de aanhangerverlichting. maar dat knippert wit als de aanhanger er achter hangt.
En er zit inderdaad een standkachel in. Wel niet aangesloten dacht ik. Wel het elektrische gedeelte maar geen brandstoftoevoer.Dus moet het dat zijn want met de linker verwarmingsknop kan ik hem aan en uit zetten.

zo zie je maar weer. Zonder forum kom je er niet uit.

bedankt.
bluemoon me

Berichtdoor JantjeV8 » 29 dec 2008, 18:51

Misschien een mooie gelegenheid om de brandstof toevoer naar de standkachel toch aan te leggen. Zeker met dit weer is dat een onovertroffen optie!!
Warme start voor je motor, direct verwarming waardoor je voorruit aan de binnenkant niet aanslaat.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek