[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat zijn de beste schokdempers? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:57

Wat zijn de beste schokdempers?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Wat zijn de beste schokdempers?

Berichtdoor Don » 18 okt 2009, 13:36

Heren,

Ik ben aan het kijken voor nieuwe schokdempers. Mijn huidige dempers zijn niet geheel versleten, maar een vangen richeltjes en gaten in het wegdek matig op.

Op de site's van de schokdemperfabrikanten zie je vanalles over verlagen en stugge vering, dat wil ik dus niet; ik wil juist hoog en een maximum aan comfort!

Mijn garage had het over de Monroe Sensa-trac. Iemand ervaring mee?
Don

Re:Wat zijn de beste schokdempers?

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 18 okt 2009, 14:41

ik heb zeer goede ervaring met Koni,ik weet alleen niet of ze nog leverbaar zijn

groetjes Arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor drieske » 18 okt 2009, 19:32

Ik had gasgevulde Monroe's achter en nu Koni's met een hulpveer erom. Uit ervaring kan ik hier melden dat de Monroe's comfortabeler zijn/ waren.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Vinnievw » 18 okt 2009, 22:22

Ik ben voor de originele Bilstein schokbrekers gegaan: die doen het werk ook uitstekend (comfortabel maar niet deinend)
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor wwwW123 » 20 okt 2009, 16:12

er zijn heel veel merken op de markt. bekende en minder bekende. sachs, bilstein en boge ging/gaat er vanuit de fabriek onder. monroe is ook prima.
daarnaast zijn er dus onbekendere merken, waaronder echt goede dempers.
hangt ook van de prijs af.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Paul Snip » 20 okt 2009, 22:39

Ik heb destijds onder mijn W123 zo'n 100 euro setje van e-bay gezet. En ik moet zeggen dat was helemaal niet verkeerd. Ik heb daar nog ongeveer een jaar mee rondgereden en kon niet merken dat ze minder werden ofzo. Je hebt dan wel voor 100 euro 4 stuks!
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975

Berichtdoor Don » 20 okt 2009, 23:14

Heren bedankt zover.
Ik weet meteen wat namen waar ik nog niet aan had gedacht. In eerste instantie dacht ik alleen aan Koni en Monroe.
Dus de opbrengst tot nu toe;
Bilstein
Monroe
Koni
Sachs
KYB

Het is ook wel weer mooi te kiezen voor origineel zoals de Bilstein's. Maarja zijn deze echt het meest comfortabel?
Ik heb geen trekhaak, nog een T-model, of taxi, dus weinig belasting, en ik hoef er ook niet haaks een bocht mee om. Maar vooral zacht en comfort, prijs is bijzaak, ....zeg ik heel stoer zolang ik de prijs niet weet ;-)
Don

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto