[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
oude bakken,weinig kilometers,altijd gaar : Algemene vragen over jouw auto - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 19:37

oude bakken,weinig kilometers,altijd gaar

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:oude bakken,weinig kilometers,altijd gaar

Berichtdoor JantjeV8 » 30 dec 2008, 10:50

Matto:
Ik kan dat razen van je zo niet helemaal beoordelen. We zijn natuurlijk allemaal erg gewend aan de 5-bakken met overdrive en die zal jouw W123 niet hebben. De latere auto's zijn ook veel beter geisoleerd en de motoren ingekapseld.
Het geluid is dus gewoon een kwestie van gewenning. De motor kan er tegen mits hij goed op temperatuur en verdere condities is natuurlijk. Ik ben met een 300GD van Wenen naar huis gereden. Uren plankgas teller op 150, tanken en weer plankgas. Kom je thuis staat het ding nog net zo rustig stationair te tokkelen.

Een ander clublid kocht bij mij een 300TD automaat. Dat jaar is hij daarmee naar de wintersport, zuid-Frankrijk en Denemarken op en neer geweest. Volle bepakking en 150 per uur zoals hij mij melde. Hij vertelde dat het de eerste keer was dat hij zonder z'n reis en kredietbrief vande ANWB aan had hoeven spreken die trippen gemaakt had, iets wat bij z'n moderne auto's niet lukte.

Kijk ook eens bij het verhaal van Losttraveller, hoe zou altijd gaar?? Lees vooral eens het verhaal van 'n terugreis...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Pimmelot » 30 dec 2008, 11:36

JNTJV-8,je bent de turbo al weer kwijt lees ik.

Hoe is de strijd beslist?-rijd liever in SAAR

Die rook is waterdamp.- Ja dat zal wel maar ik ben de enige WITTE ROKER tussen de andere autos voor zover ik heb gezien.op mn trektocht door koppakkingland ben ik ook n opmerking tegengekomen van iemand die gehoord had dat de koppakking bij 25 jaar zowiezo vervangen moet worden.(bij 25 jaar altijd gaar?).Er passeerde ook n opmerking dat n gezonde moter niet rookt.

Verlies trouwens geen koelwater

Ben inmiddels in t bezit van de WIS-CD en de vervanging van de koppakking lijkt mij niet iets voor iemand met mijn techniese capaciteiten.Om t door n garage te laten doen,zeg maar preventief,is nu financieel niet haalbaar.

Wat adviseert U,oh WIZARD,gewoon doorrijden of stallen tot betere tijden?

PS op de 500 km rit maar 3 123s gespot,waarvan 2 op de parkeerplaats van n moskee in roermond en 1 op de brug bij Arnhem.n Mosgroene,gfedreven door n ouder heerschap met zwarte cowboyhoed.<br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2008/12/30 11:28
Pimmelot

Berichtdoor Brijn » 30 dec 2008, 11:54

Hou ook eens je remvloeistofpeil in de gaten. Heel sporadisch komt het voor dat er een scheurtje zit in het membraan van de rembekrachtiging, dan zuigt het vacuum vrolijk je remvloeistof je inlaatspruitstuk in. Ik heb dat eens gehad met een Amazone. Edit: dat geeft namelijk ook een boel witte rook.<br><br>Post edited by: brijn, at: 2008/12/30 10:56
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 30 dec 2008, 13:25

En zwaaiden die lui bij de moskee vriendelijk naar je??

Zet die koppakking nu maar uit je kop. Je auto mankeert niks. Stap eens in een moderne diesel 's-avonds als het donker is. Laat iemand achter je aanrijden zodat die je achterkant verlicht, trek eens normaal op en kijk in je spiegel... Op dat moment lijkt het alsof alle schoorstenen van heel Pernis en omstreken bij jouw uit je kanlpot komt, niks aan de hand dus. Je Benz is zeker zo betrouwbaar als een moderne auto. Niet bij ieder piepje of kraakje gelijk wanhopen. De kans dat je met een W123 niet rijdend thuiskomt is kleiner dan met een moderne bak.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Pimmelot » 30 dec 2008, 16:41

T blok is ook mooi schoon.Met de stetoscoop op t cleppendeksel hoort ik ook alleen maar aangename ARBEIT.Misschien moet ik die gekke demper eens loskoppelen en kijken of die dan nog rookt.

Heb wel s gelezen dat die sportdempers opgevuld worden met inferieur materiaal.misschien dat hij als t ware in brand staat.die demper.Of ben ik nu helemaal de weg kwijt?
Pimmelot

Berichtdoor bartolo66 » 30 dec 2008, 17:27

ha ha ja je bent echt de weg kwijt.
bartolo66

Berichtdoor JantjeV8 » 30 dec 2008, 19:13

He Pimp a 230, zet je Noordpijl weer eens de goeie kant op, hij wijst echt verkeerd hoor!!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Pimmelot » 30 dec 2008, 19:27

lijkt maar zo BRTL66.U heeft aardig wat verstand van diesels heb ik uit uw schrijfsels hier opgemaakt.ook van benzine?U heeft me n tijdje geleden aangeboden n blik te willen werpen op mn radio waar ik toen problemen mee had dar U toch zo n beetje om de hoek woont.

mn HIFI is ondertussen HIGH-END geinstalleerd door,jawel,mijzelve.

Maar misschien is die aangeboden blik nog in de aanbieding,en dan zoudt U m misschien op SAAR willen werpen.

Als U t te link vind kan ik mn schoonzus vragen te rijden dan woon ik t gebeuren bij vanaf de bijrijdersstoel.

In n dwangbuis.met vrgr.,w i m,enig lid der FRANK=OKEE-GRUPPE
Pimmelot

Berichtdoor bartolo66 » 30 dec 2008, 19:46

Wim, kom maar langs geen probleem mijn mobiele nummer is 51135023

groet,

Bart
bartolo66

Berichtdoor Citrobenz » 30 dec 2008, 19:51

Hier gaan ze oudejaarsdag karbiet schieten.
Daar dus blikgooien? Ach ja zo heeft iedere streek zijn eigen ..........
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor Pimmelot » 01 jan 2009, 20:40

Ben bij BARTOLO66 langsgeweest.Hij vond SAAR n knappe dame.T staat r echt op,zei hij,ik dacht dat je t gefotoshopt had!Hij heeft er ook in gereden,onder den HOOD gekeken.Was allemaal mooi.Hij merkte wel op dat t vreemd was dat de demper koud was en de laatste pijpen heet.Wat daaruit te concluderen is weten geen van 2en.

vanmiddag ff getankt in Vreden,DLD,en toen boog ik me nog ff bij den AUSPUFF en toen hoorde ik ook nog ns n merkwaardig zacht gesis uit den dempert komen.

Als ik n keer zin heb zal ik de demper er s afgooien en kijken of ze dan nog steeds zo stoomt.

vrgr.,wim,lid der HOLY-SMOKE-GRUPPE
Pimmelot

Berichtdoor JantjeV8 » 01 jan 2009, 20:48

Hallo Pimmelot, in elk geval een goed 2009 gewenst.
Wat betreft je Pausmobiel, de demper zal nogallicht koeler zijn dan de pijpen van het hele systeem zelf.
De hete uitlaatgassen lopen direct door de pijpen, tot zover logisch dus. De demper is eigenlijk gewoon een stuk uitlaatpijp. In de demper is de uitlaatpijp met heel veel gaatjes geperforeerd. Om de pijp zit een steenwol achtig isolatie materiaal heen gewikkeld. Daaromheen weer de metalen buitenkant waarjij met je fikken aan hebt zitten voelen. Het isolatiemateriaal zorgt voor het geluiddempende, het geluid slaat door de gaatjes dood neer in de isolatie. De hete gassen zelf gaan gewoonmidden door naar de eindpijp. De buitenmantel van de demper is dus eigenlijk geisoleerd van de hete gassen.
Het kan wel zijn dat als je auto weinig kilometers heeft gedraaid, als dat ding altijd korte eindjes heeft gereden, dat er veel condens is opgehoopt in het isolatiemateriaal. Als je nu veel kilometers gaat maken stoom je dat er wel zoetjes aan mee uit.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Pimmelot » 01 jan 2009, 23:06

JNTJV-8,dat klinkt heel aannemelijk.maar dat gesis.wat is dat?

en ff wat anders,door die trekhaak vind ik SAAR toch wat achterover hangen.daar moet ng n caravan bij ook.PRIL zei me dat ik veren van n W117(het type kan ik me niet precies herinneren),zou moeten monteren.
125eu incl.montage.
heb je daar nog gedachten over die je zou willen delen?

vrgr.,wim,enig lid der GANZ-AUFGELUFT-GRUPPE
Pimmelot

Berichtdoor Spartacus » 01 jan 2009, 23:33

Als je dan toch hier je problemen topic van maakt, kom ik ook ff.
Doet die high end het nou echt al?, anders moet je de stekker van die achter/voor-regelaar even losgooien. Ik kan niks vinden op schema's en het net, behalve dat ie als optie in te bouwen was: 812 Hecklautsprecher mit Ãœberblendregler Stereo (ca. DM 275)
Smeurtie
Spartacus

Berichtdoor Pimmelot » 02 jan 2009, 01:37

kan ik die 275 dm nog ergens terugvangen als ik dat spul teruginlevert?
Pimmelot

Berichtdoor bartolo66 » 02 jan 2009, 13:20

@Pimmelot
Dan hebben we elkaar niet helemaal begrepen, mijn conclusie was dat er water in de demper staat. Dit water is voor een deel misschien zelfs wel bevroren want de onderkant van de demper was ijskoud. Zijkant, bovenkant en eindpijp van de demper zijn warm respectievelijk heet. Volgens mij heb ik ook aangegeven dat ik een klein gaatje 1-2mm in de demper zou boren ivm de vele korte ritjes zodat het condens water er uit kan lopen, het is nogal een grote demper (vrij open trouwens) en die verzamelt nogal wat water.

Het gesis kan dus verklaard worden uit het feit dat een deel van het water in aanraking komt met het hete gedeelte van de uitlaat en daardoor gaat koken.

Groet,

Bart
bartolo66

Berichtdoor Pimmelot » 02 jan 2009, 19:22

ja,dat had ik wel begrepen bart.heb ondertussen de demper los gehad en dan maakt ze mooi herrie maar stoomt niet.
vrgr.,wim
Pimmelot

Berichtdoor Pimmelot » 03 jan 2009, 08:49

SPART,loshalen van de schakelaar helpt niks.heb alles doorgeknipt en 2 met spanning erop verbonden en toen deed ie t weer,zij het weer te zacht.
T goede nieuws is dat ik daarna de CLARION in de SUBARU heb geplaatst.
dankzij t forum beheers ik nu de edele kunst der voltmeting.Hij functioneert zo prima dat ik m niet vol open kan zetten omdat dan de boxen overlijden.

Het radioprobleem laat ik ff rusten want papa moet iedere dag met de kleine schaatsen zolang t nog kan.

Nijpender is t dat n oud probleem weer de kop heeft opgestoken.BENZINESTANK,gepaard gaande met n belachelijk hoog benzine verbruik.
Ik hoop dat t t zelfde euvel is als vorige keer ; n losse nippel van n hogedrukleiding.
Ik heb m toen zo strak aangehaald als ik durfde en dat leek me echt wel strak genoeg.maar ja hij heeft zich toch weer los getrild(hoop ik)

De vraag is deze;kan ik deze nippel vastzetten met n borgvloeistof?
LOCTITE of iets dergelijks.En krijg je m dan wel weer los indien gewenst?

vrgr.,W I M,lid der KRABBELAR-GRUPPE
Pimmelot

Berichtdoor Pimmelot » 03 jan 2009, 18:36

Was inderdaad t zelfde euvel.SAAR was weer knap aan t druppen.de nippel zat toch knap strak aangedraaid.daar TOONZ me op den chat LOCTITE ed had afgeraden heb ik de steeksleutel maar wat extra DRIVE gegeven met n rubberen hamer.zowaar kon de nip nog n halve slag strakker.afwachten maar nu.t lijkt goed.

goed verders met de radio.In de kofferbak hangt bij de antenne n bruine draad los.massa?misschien omdat de vorige eigenaar niet wilde dat ie uitschoof?waar hoort t aan vast te zitten?

T schaatsen ging prima.N TIMMER in de dop!Achter ANNA ligt de Buurserstraat en boven haar elleboog staat n 123 en achter haar rug nog 1.nr.300.ze staan ook op marktplaats.de man doet in 123s.Een van de twee was knap rot.

vrgr.,w i m,lid der KRABBELAR-GRUPPE

Pimmelot

Berichtdoor The White Rider » 04 jan 2009, 12:13

Zeker dat het merkwaardige gesis achteraan niet je benzinepomp is? Bij mijn 230TE hoor je die duidelijk sissent draaien vanachter.
The White Rider

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto