Hoi,
Ik heb een probleem met mijn 230E uit 1981. Ik heb afgelopen week mijn cilinderkop vervangen ivm het monteren van harde klepzetels omdat de auto op LPG rijdt. Op zich niets bijzonders. Na alles te hebben gemonteerd is het starten en lopen. De auto lijkt in eerste instantie zowel goed op gas als benzine te lopen, dus ik laat de auto warmdraaien ivm ontluchten koelsysteem etc. Nu gaat mijn auto op benzine echter steeds harder stationair lopen (ik schat 1500 toeren). En op gas slaat de auto af als hij warm is. Dus koud doet de auto het goed (op zowel benzine als gas), maar warm dus niet. Ik vermoedde dus dat er iets met de zusatsluftschieber verkeerd was. Ik heb deze doorgemeten en hij geeft 40 ohm aan. Tevens bij koudstart komt er stroom op de kabel, dus electronisch lijkt er niets mis. Indien ik met warme motor op benzine in de slang knijp die van de zusatzluftschieber afkomt reageert de motor hier niet op, dus de schieber lijkt niet vast te zitten (en dus ook dicht te staan). Stationair toerental reageert trouwens ook niet als ik aan de afstelschroef draai.
Mijn conclusie: het moet iets met de luchttoevoer zijn wat temperatuur gerelateerd is. Aangezien de auto op benzine te hard loopt betekend m.i. dat hij teveel lucht krijgt. Dit klopt ook met het feit dat hij op gas afslaat aangezien de motor dan een te arm mengsel krijgt.
Heeft iemand een idee wat het probleem wel kan zijn? Ik snap het nl. niet meer. Voordat de cilinderkop vervangen werd was nl. alles OK.
Uiteraard heb ik na montage van de cilinderkop alles drie keer gecontroleerd of alles goed zit aangesloten, maar dat is zo.
Bart